Jag hade två aktiviteter inbokade idag. Fika med en vän på fm, som blev inställd för hon skulle vara hundvakt. Det får bli en annan dag. Och massage på em där jag hade skrivit fel tid i kalendern (!!) så hon ringde och undrade vart jag var. Pinsamt!
 
Så det blev en hel dag hemma och en hel del gjort med!
 
På fm städade jag toan. Skulle behövt städa mer men det får bli i helgen. Plockade av ett par liter björnbär. Har slarvat med det så mycket var övermoget. Sen strålade solen så vi gick ut. Mockade hagen och packade allt foder.
 
Sen en skön skogspromenad på ett par timmar, där vi hittade lite svamp. Dom stekte jag till laxen vi åt ikväll.
 
Åt lunch vid 15 och var kvar inne en timme ungefär. Sen ut igen och klippte ner tomater och sqaushplantor som gjort sitt. Då kom Karin och Emilia. De hade vägarna förbi. Karin tömkörde Birkir och när Tomas kom hem hjälptes vi åt att packa in hela transporten full med ensilageplast. Ska åka och slänga det imorgon.
 
Tomas har jobbat i sovrummet varje kväll en stund så det går framåt. Så här ser det ut nu.
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne%20

14 Oct 2017 11:50

Åhh så fint sovrummet blir, nu börjar det närma sej inflyttning väl?
Det var nog meningen att du skulle få en oavbruten dag hemma på gården...så skönt att kunna jobba klart med det man ska göra.

Men jisses...8 kg i hö i ansiktet!!! Du borde nog åkt till akuten och kollat nacken, sånt kan komma långt efteråt, min
whiplash visade sej ca ett halvår efter smällen, hoppas verkligen du inte får några efterdyningar, men jag tycker du ska undersöka samt kontakta ditt försäkringsbolag.

Jo jag hade ju börjat fundera över hur länfe Leo skulle hänga med, men jag trodde ju att jag skulle få mer tid och att det skulle vara värk som skulle påverka när. Nu var han sjuk på något sätt och när jag tänker tillbaka inser jag att han nog varit det ett tag men inte visat det....Det gör extra ont i mej att han gått och mått dåligt utan att vi sett det...men vi har ju tänkt att det varit hans artros som ppverkat....





Kommentera

Publiceras ej