En fördel med att det är mörkare på kvällarna är att vi kommer in lite tidigare och äter inte så sent!
 
Nu gick Tomas och satte på kvällskaffe. Mat, tacos åt vi redan klockan halv åtta! Vi gjorde egen salsa, jättegod, vi har fortfarande mycket egna tomater
 
Igår hade jag privatlektion på fm. En jättego hund med ägare, samt hennes mamma som ofta var hundvakt. Det är toppen när båda kommer och får samma info och råd. När de kom fick jag lite prestationsångest! Det visade sig att de hade åkt långt!! Det var tack vare en kund jag hade i somras på valpkurs, som hade rekommenderat mig!
 
På eftermiddagen hade jag allt hästjobb och sen tog jag en snabbtur till stan och köpte hundmat (torrfoder) och lämnade in min telefon, igen....vet inte för vilken gång i ordningen. De får ju inte ordning på ljudet.
 
Sen började jag jobba klockan 17 och hade en kille som gick bredvid för intro ända till kvällen. 
 
Imorse åkte jag hem igen och packade in hundar och 8 fårskinn  som skulle till Tranås  för beredning. Jag lyssnade på en ny ljudbok. När jag var osynlig, heter den. Den bygger på en sann historia om en kille som ligger i koma i många år och alla tror att han kommer att dö och att han inget hör eller förstår. Men det gör han och han vaknar också upp igen. 
 
När vi kom hem så var Karin och Emilia här. Vi gick promenad, jobbade i stallet och fikade i växthuset. Det var varmt och skönt idag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen kom Tomas vid 17 och vi gjorde klart det sista med djuren och gick sen en liten sväng innan vi gick in.
 
Imorgon ska Tomas upp och sitta på pass på morgonen. Jag börjar jobba klockan 10 och jobbar till söndag.
 
 
 
 

3 kommentarer

Marianne

07 Oct 2017 07:57

Men å vilken fin klänning (?) Emilia har, så härliga färger.
Tänker att det kan vara lite ansträngande att ha någon som går bredvid för att lära?
Det är ju mörkt redan vid åtta på kvällen..usch vad fort det gått.

Kickan har lagt en del filmer på sin fb, är du vän med henne där?

Jo det är inte bara hunden som gör friheten farlig för de små, utan även räv och rovfågel, tupparna är bra på att hålla utkik och varna och oftast håller mamman de nära träd eller buskar så de inte syns ovanifrån...


Marianne

07 Oct 2017 10:15

Just det att få sitta i lugn och ro med frukosten gör att jag tar stallet först, meb en timme? Nä då skulle jag dö av hunger..
Jo du har nämnt min dubbelgångare där...jag måste ha ett ordinärt utseende haha

marianne

10 Oct 2017 09:29

Höns sitter gärna trångt och sover, det har nog med värme och skydd att göra. Till och med tuppar som kan vara värsta ovänner på dagen sitter tätt ihop på natten....

Det är verkligen så fint där vid Hofsnäs och Torpa stenhus.

Kommentera

Publiceras ej