Lördagen hade jag 2 kursavslutningar. Först valpkurs och sen nosework. Och vädret var underbart!
 
Fordonsök. Doften är gömd i en liten dosa med magnet på. Den äldsta hunden som var med var 12 år och det här var helt nytt för honom.
 
 
På em/kväll kom Robert med familj och Karin med sin familj och hjälpte till att mocka ut i vindskyddet! Så mysigt att träffa alla på en gång. Det var ett tag sedan.
 
Kasper lekte hur länge som helst med Alfons , den svarte kissen. Den röde Isak verkar vara mycket lugnare. Alfons har redan dödat både fågel (hm...) och mus själv och far omkring mest hela tiden!
 
 
 
 
 Det mesta gjordes med traktor! Men kanterna behövde krafsas fram!
 
 
 
 
 
 
 
Sen plockade barnen massor av björnbär, följde med på promenad med hundarna och Kasper mockade också lite i vindskyddet. Så när vi grillat och skulle äta somnade de nästan vid bordet.
 
Igår söndag hade jag rallylydnadsavslutning. Jättekul var det. De har utvecklats en hel del. Ja även de andra kursarna, på lördagen! Det är ju det som driver mig! Jag älskar att ha kurs! 
 
Igår eftermiddag var det utejobb ända till kvällen. Det var så varmt och skönt så kaffet tog vi ute.
 
Vi åt stekt abborre till kvällen och jag somnade så fort jag satt ifrån mig tallriken! Sen sov jag desto sämre!
 
Vaknade ofta inatt och hade värk i den jädra axeln och armen. Egentligen vet jag inte hur det har börjat, men jag vet att det började i somras. Sen var jag hos Marie och det blev bättre. Hon drog i armen i olika lägen.Sen ska jag vrida ut tummen, ofta. Ibland är det bättre men vissa grejer jag gör späder på värken. Men, det känns ju mest på nätterna! När jag är stilla. Aldrig när jag anstränger mig. Därför blir det svårt att veta vad som gör det värre!
 
Idag har jag jobbat. Haft en kille gått bredvid på intro. Sen var jag och klippte mig direkt efter.
 
Väl hemma blev det utejobb i några timmar. Imorgon ska Allie till kiropraktorn igen. Det blir bra, för jag är väldigt fundersam på hur hon mår egentligen. Eller om det är Jim som ställer till energin här inne. För Allie beter sig märkligt. Jim fick 20 dagar till med antibiotika för anaplasman. Ringde idag och diskuterade.
 
 Korten är urdåliga! För linsen på telefonen måste göras ren. Killen som ska göra det ligger efter på jobbet och jag får aldrig lämna den! Fy vad tråkigt.Det är ju de som strulat till det. Jag lämnade in för byte av glas, som blev lagat, men mikrofonen pajade och linsen blev smutsig....

1 kommentarer

Marianne

03 Oct 2017 22:36

Den svarta katten ser faktiskt busig ut också, ögonen lyser av bus.
Härligt med familjen samlad och jobb
a tillsammans...jag saknar mina barn jättemycket nu, det blev ju inget sthlm för mej i somras.

Men slog du inte axeln en gång när du ramlade?
Den där karln som la mej i fb-gruppen är lite "rolig" lite typiskt hans typ av skämt men han har nog förstått att jag inte var så road...
Värken blir värre när kylan kommer men nu är det stressen som gör att jag inte sover, stress och rädsla över den där blackouten.

Kommentera

Publiceras ej