Igår var det måndag och jag var på en privatlektion på fm. En lite sorglig historia där en liten hund styr sin familj. Jag vet inte hur det ska gå. Det är svårt med småhundar som folk tror är lättare. Men egentligen är det ofta tvärtom. Beroende på ras och individ förstås. Men jag har träffat många liknande nu....
 
När jag kom hem var det stalljobb, Freyja fick gå ut och beta och sen gick jag med hundarna och plockade lite svamp. Hittade så stora både kantareller och taggsvamp. Så det blev mycket i kastrullen! Trots att det var bara ca 10-12 stycken.
 
När Tomas kom hem gjorde vi klart ute. Tog in hö, packade hönät, packade Ikeasäckar och fodrade alla djur. Lekte med kattungarna! Man får aldrig nog av dem. De är för söta och roliga!
 
Idag jobbade jag 8-17 men jag var hemma några timmar med min brukare. Vi åt både lunch och efter en promenad tog vi kaffe innan vi åkte tillbaka.
 
Ikväll blev det samma rutiner som alla kvällar! Nu får man snabba på innan det blir mörkt. 
 
Jim fick en ny tröja idag. Nu har båda "gamlingarna" fått varsin höst.dress. Vinter täcken har de, men det är ju för tidigt än.
 
 
 
 
Imorgon är det jobb igen. Dygnspass denna gång.
 
Allie tror det är hennes soffa! Tomas får sitta lite på kanten. Ha ha!!
 
 

2 kommentarer

marianne

10 Oct 2017 22:44

Men Allie...haha...snällt att hon låter Tomas låna en bit av soffkanten.
Vilka fina tröjor de har, Leo får ha på sej när det regnar, men ikväll blev han blöt, jag trodde hans reflextäcke höll ute regnet, men det var helt genomblött, stackars Leo.

Tror folk skaffar en liten hund för de inte tror de behöver fostra de....idiotiskt :( vad var det som gått fel?

Johanna gör mycket fint, jag har flera stycken hon gjort....jag är inte heller kreativ, skulle aldrig kunna hålla på med sånt pillgöra heller.

marianne

10 Oct 2017 22:53

Förr var jag social och ville umgås med vänner, men detta jäkla mående har gjort mej helt asocial...kan bli superstressad och irriterad ibland när någon ringer och jag inte är förberedd...jag jobbar stenhårt på att komma ur den här svackan, men med stress och tjafs känns det tufft....fick panikattack idag just när jag skulle åka till jobbet...

Kommentera

Publiceras ej