Fredagspasset tills idag är avklarat. Det var perfekt efter mina jobbdagar hemma då det varit tungt för kroppen. Jobbet är ju som mitt andra hem. Jag har ju känt min brukare i 20 år, drygt!
 
Jag slutade 10 idag och då åkte Karin och jag ner till barnloppiset i Råssnäs. Det är några tjejer som startat och håller i 2 gånger per år. Man lämnar in barnkläder, skor, leksaker och annat man vill sälja och sätter pris på det. Sen säljer de mot någon summa. Jösses vad grejer och vad mycket folk! Karin hittade en del till Emilia och jag hittade en del till mina andra barnbarn. Hoppas de gillar det, man vet aldrig!
 
Efter en stund åkte vi hem till oss.  Vi fikade först, innan vi gick ut. Grannen hörde av sig att Freyja gick på vallen och betade....Den där hästen alltså.
 
 
 
 
Vi packade foder, Tomas satte upp en gunga till Emilia på logen(!) och sen plockade vi in lite för vintern. Vi plockade av en liter björnbär igen. Mycket bär i år med! Så det blev en paj till efterrätt. Det gillade Emilia med.Hon hade bär i hela ansiktet!
 
När Karin och Emilia hade åkt hem gick vi ut igen och tog hand om den lille baggen. Han var dålig i magen igen.Vi tog in honom och hans mormor! Hon är ju gammal och lite mager. Och jag såg att han låg bredvid henne ute i hagen. De får vara inne och äta upp sig. Vi avmaskade dem och tvättade av den lille och klippte bort en del päls där bak.
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi var klara och skulle fodra var Freyja ute igen....Tomas fick gå och hämta henne. Hon följde motvilligt med.
 
Kom in 19.30 och då satte vi fart med maten så vi skulle kunna se på  Så mycket bättre. Men jag blev ganska besviken. Uno sjunger bäst själv.

1 kommentarer

Marianne

22 Oct 2017 11:44

Men vad är det med den lilla? Mysigt ändå att han söker mormors sällskap.
Underbar bild på katterna....så nu har du fem? Det hade jag också under många år, tre fanns på gården när jag kom med mina två små stockholmskissar, som inte ens var ett år då.

Kommentera

Publiceras ej