Ja jag känner mig sådan! Urblåst. Huvudet tomt!
 
Morgonfodringen tar ca 1 timme. Får i 3 hagar, katterna och hästarna. Freyja i sin hage som får uppblött hö och soppa. De andra får hönäten nu. Så då har de att göra en stund. Mockade lite grann med.
 
På fm var jag inne och städade i köket och vek en massa tvätt. Klippte klor på hundarna och lyckades igen att klippa så det blödde....stackars Mio!
 
Vid 12 gick vi ut. Fodrade, mockade igen och gav Freyja mat. Sen gickvi en skogssväng! Hundarna var lösa och jag tog lite kort.
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi gick in för att äta lunch och tvättade lite mer. Tomas hämtade vatten hos grannen igår och sedan dess har maskinen gått konstant!
 
Efter maten var vi ute igen. Det blåste heeela tiden. Jag blev så trött i skallen. Hämtade en mössa. Skulle haft en från början.
 
Jag tog in Tindra och körde på benet med novafonen. Undrar om det kan hjälpa läkningen.
 
Karin kom på em med pudlarna. Emilia var hemma. Nu är Stoffe hemmapappa och Karin har börjat jobba.
 
Hon red ut men jag gick in för att ta en värktablett. Försökte läsa lite, men somnade nästan. Jag har en massa kvar att göra till rallylydnadsutbildningen, nästa tillfälle.
 
När Karin kom in tränade vi lite i köket med hundarna. 
 
Kvällen gick snabbt. Ett par telefonsamtal och matlagning. Och nyss var vi ute i regnet och fodrade. Allie ville helst inte gå ut. Det ville inte jag heller....
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

06 Oct 2017 20:06

Men HUR har du gjort? Har du drogat katterna? Haha..så otroligt fint de sitter och du hann ta kort...skickligt.

Ja fy fasen vad det blåste några dagar, i natt slog det mej att en av jannea tröjor hängde ute så den ligger nog i skogen nånstans...vet inte riktigt hur/när jag ska berätta det...haha...

Fy vilket jobb med morgonfodringen, fikar du innan? Jag brukar fika efter, men skulle det ta en timme hade jag behövt göra det före...

Marianne

06 Oct 2017 20:08

Du vet Kickan? Hon som vi båda känner i sthlm, hon har tränat sin katt som hon tränat hundarna...så häftigt att se :)

Kommentera

Publiceras ej