Upp tidigt och ut i regnet! Ingen hund var särskilt pigg på att gå ut. Inte jag heller. Men det är bara att gå.
 
När jag kom in igen blev det en skön dusch. Sen iväg till jobbet.
 
Det var handling på schemat så vi åkte till Maxi. Jag passade på att köpa en ny mus till datorn eftersom Emilia har dreglat i den andra så den funkade lite då och då! Ha ha! Nu blev det en sladdlös. Jag köte även sladdlösa lurar till telefonen. Hoppas att de är bra!
 
När jag slutade så åkte jag och klippte luggen och hämtade min telefon som varit på lagning.
 
Kom lagom hem till en träff med Johanna som skulle få en uppdatering från 2 kurstillfällen som hon missade i helgen. Vi babblade i en och halv timme om allt möjligt så rätt som det var hade klockan blivit halv sex!
 
Tomas kom hem och vi hjälptes åt att mocka och fixa i stallet. Försökte se kattungarna som Astrid har flyttat. Men jag vet inte om hon flyttat dem igen! Jäkla katt! Gillar inte att de är ute och far omkring!
 
Innan jag gick in tog jag en promenad och strax utanför oss växte en fin karljohan svamp. Den tog jag in och hoppas hitta lite mer imorgon.
 
Tränade lite inne med hundarna innan vi åt. Ikväll blev det latmat! En räkbomb, alltså en liten smörgåstarta, typ.
 
Maxi hade rabatt på dem. De firar ju 25 år och har nya erbjudanden varje dag.
 
 

1 kommentarer

marianne

05 Sep 2017 10:02

Men Astrid då.....har du berättat för henne om min hönsmamma så hon fått idéer? Haha

Vi har Maxi i Borås, men jag är så slö, åker inte till stan om det inte är absolut nödvändigt...eller om någon vill ha med mej som sällskap ;)

Har du pratat med Nina om ni ska komma och hälsa på?

Det är längesedan jag såg jordgetingar, och jag har inte saknat det hehe,
Lucky ska flytta "någon gång i september tror jag"
De ska ta bort en gammal häst i det stall hon ska flytta till och tycker det är onödigt att sätta ihop de innan. Men regnar det så mycket på nätterna att jag vill ta in Ava ibland, och Lucky box är inte ströad :(

TV är bästa sömnmedel. .hihi

Vissa kunder blir liksom mer som vänner än kunder, men jag känner ju sällan igen de på "fel" ställen. Häromdagen kom min nya granne och handlade, han pratade och sen frågade han om jag inte kände igen honom...det gjorde jag ju inte och fy vad jag skämdes

Kommentera

Publiceras ej