Sov jättedåligt inatt. Fick gå upp och ta en tablett. I tisdags ramlade jag i affären när jag var och handlade med min brukare. Halkade faktiskt på ett bananskal som en unge antagligen tappat. Jäklar vad jag slog i!
 
Som tur var så skulle jag på massage idag!
 
Imorse efter fodringen så kom sotaren. Han var lite tidigare än beräknad, men det var ju bra , så vi kunde gå ut sen. Vädret var härligt.
 
Hundarna och jag gick i skogen och förstås plockade jag en påse svamp. 
 
 
 
 
Gick in och tog en snabbdusch och åt lunch som var kvar sedan igår. Sen åkte jag på ljuvlig massage. Bästa Marie! Hon "fixade" förstås alla spänningar och inget ont gör det! Hon väcker alltid kroppen försiktigt. Hon sa: Jag känner att din kropp är stressad av smärta så det är därför jag börjar lungt, för att förbereda den. Proffs!
 
Handlade på hemvägen och när jag kom hem så kom Annette och Stefan över och kollade på Tindras ben. Det var något mindre svullet idag, men fortfarande tjock och ömt. Stefan kollade både ben och hov och tyckte jag kunde avvakta och till och med rida lite lungt. Antagligen har hon sträckt till sig lite. Det finns ju inga sår som kan vara orsaken.
 
Sen kom Tomas hem från jobbet och vi grejade i stallet. Mest han, jag fotade katterna! Ha ha! 
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne

17 Sep 2017 11:38

Men vad du har otur och ramlar hr och där....det var väl inte länge sedan du ramlade över en kärra?
vilken tur att du hade massagetid inbokad, jag behöver också få min kropp ompysslad nu.

Katterna är så söta, du ska behålla den gula va?

Hoppas det är en sträckning, så det inte ploppar upp något annat, hur är hin nu?

Det är roligt att välja och köpa möbler till lägenheten, men egentligen borde jag hålla igen lite, det finns ju begagnat också...

marianne

17 Sep 2017 11:41

Leo ligger också i möblerna, men i lägenheten har han bara hoppat upp i soffan en enda gång, då sa jag ifrån och sen dess har han hållit sej till sin säng.
på gården ligger han i både soffan och sängen.....fast han vet att han inte får...konstigt att han gör skillnad

Kommentera

Publiceras ej