Mitt kvällskaffe kallnade för jag sov visst en stund.
 
Jag jobbade visserligen igår, ett dygnspass. Men ändå. Så trött borde jag inte bli.
 
Imorse mötte Karin mig utanför jobbet. Vi bytte bil, så Emilia åkte med mig hem och Karin skulle på föreläsning.
 
 
 
 
 
Sen kom hon med så vi hann fika och promenera en sväng och jobba en liten stund. Sen skulle de till bvc.
 
Karin hade köpt med sig kyckling som jag kokade till kattungen som är så liten. Men plötsligt släppte det där att han inte ville äta, så han smakade på burkmaten. När jag kom med kycklingen började han vakta den till och med! Gud så skönt! Nu kanske han kan växa ifatt Isak. Alfons heter den svarte! Två pojkar alltså.
 
Tindras ben är fortfarande svullet. Så ingen ridning idag. Hon haltar inte. Men imorgon får jag nog ringa och fråga.
 
Jag tog med Mio och Allie till skogen en sväng och letade lite svamp. Jim fick vara hemma och vila. Vi hittade väl ca en liter. Kantareller mest. Några taggsvampar och trattisar.
 
Min telefon är inlämnad tre gånger och ändå är den inte okej. Sämre istället! Skulle byta fram och baksida,
men både kameran och ljudet är fel på så det har inte blivit mycket fotat senaste dagarna.
 
Det blev sen lunch. För jag gick vilse i skogen. Fy! Den är inte stor, men går man bara runt så kommer man ju inte ut!
 
Det har duggregnat hela dagen. Men vi gick ut igen efter maten. Planterade höstväxter som jag fyndade igår! Får fota lite imorgon med vanliga kameran!
 
 Det här fick jag av en barndomsvän! Hon sitter i vagnen, hennes syster står till vänster, jag i mitten och sen min klasskompis Till höger. Vi bodde alla i samma trappuppgång.
 

2 kommentarer

norrbotten emma

15 Sep 2017 06:59

aw va gulligt att hjälpa :)

kramis

marianne

18 Sep 2017 09:55

Bra med hjälp i tvättstugan, hihi
Men kissen :( skönt att han kommit igen, så jobbigt med sjuka djur och du har väl så det räcker?!

kul med gamla foton, det syns att det är du där...

Kommentera

Publiceras ej