Nu är det lite för mycket elände.
 
Jag har ju givetvis jobbat storhelg, alltså 52 timmar, nu när Freyja blev dålig. Karin har ju kommit och Tomas och hon har hjälpt åt att fixa med hästen.
 
Freyja fick ju bara äta gräs (och ska göra i 4 veckor!) så hon får gå i trädgården på dagtid och på natten har vi gjort en liten hage inkluderad rundpaddocken. Första nätterna klippte de gräs åt henne. Men det blir ju ohållbart!
 
Idag kom Birgitta, vår veterinär och kollade hur matsrupe och luftstrupe såg ut. Det var ju inte så bra. Svullet, efter sond förstås, men också lite ojämt och smalt som äldre hästar kan få. Så inget hö på 4 veckor, bara kort gräs.
 
Sen som inte det var nog så var fölet borta..... Vi som var så glada att det tagit sig i år. Nu skulle vi bara ha ett ultraljud till för att kunna försäkra fölet. Det hade absorberats. Fy fan, vad synd om Karin. Så mycket tid och pengar som hon lagt ner.
 
Jim verkar iallafall må lite bättre nu. Men Allie vet jag inte riktigt vad det är med. Om hon har ont i ryggen igen eller om det är något annat. Hon vill något, det märks så väl. Hon blir som en mangnet. Dessutom tror jag att hon börjat läcka lite. Det är vanligt på kastrerade tikar....
 
Nästa vecka ska vi till kiropraktorn igen med Allie och nyss tog jag mig i kragen och beställde en dubbelboll som vi ska träna på.
 
 
 
 
Karin var här nästan hela dagen idag och vi hann faktiskt träna hundarna i nosework lite grann! De fick 3 skick var med två gömmor. Det var kul!
 
Ikväll städade jag av i vardagsrummet. Köpte en billig matta igår på Rusta. Det blev ganska bra. Med 3 hundar varav en läcker och redan har bajsat på förra mattan, håller vi oss till lågpris! Ha ha!
 
Den förra mattan köpte jag begagnad på köp och sälj. Så man kan inte säga att vi lägger pengar på inredning direkt! köksmöblerna är 20 år gamla och sofforna i vardagsrummet köpte jag av Camilla billigt. Fast de var dyra när de köpte dem! 
 
Nä nu ska jag krypa ner och sova. Godnatt!

1 kommentarer

marianne

26 Sep 2017 10:45

Men näää vad tråkigt med fölet :'( vad konstiga saker som kan hända!
Jag ska nog inte gnälla så mycket över min uppförsbacke känner jag....
ja det skulle verkligen vara så kul om du/ni kunde komma och hälsa på :)

Vi har massa svamp, men så regnar det ju mest hela tiden också. .haha

Kommentera

Publiceras ej