Nu klagar jag igen att jag är trött! Men det är lite mycket på dagarna!
 
Igår hade jag valpkurs på fm och sen Nosework på em. Vädret var underbart och det var såå roligt på båda kurserna. Framförallt på nosework. Alla hundarna hade redan lärt sig doften som vi började träna på förra gången, så det var superroligt att se hur de växte. Ja, både hundar och ägare!
 
När vi avslutade kursen så kom Tomas hem med lammköttet som vi lämnade förra helgen. 
 
Vi packade hela kvällen! Med avbrott för kvällsmat. Vi grillade lammskivor som var som t-benstek. Alltså ryggskivor. Det var underbart gott! Hängmörat kött är ju så mycket godare. Jag är så trött på segt vakummörat!
 
Vi sålde 3 lamm och packade resten. Karin med familjen och Robert kom och hämtade varsitt och stannade på mat. Klockan blev mycket innan vi blev klara. Så när vi var färdiga med fodring och allt så var det bara att dyka i säng!
 
Idag hade jag rallylydnadskurs. Det var lite regnskurar men vi hade tur att det värsta kom under fikat, då satt vi inne i rummet! 
 
Tomas åkte iväg till Robert och hjälpte till med att koppla in trinettköket. De ska renovera köket så de har gjort iordning en del av sitt hus så de inte behöver hålls i bygget! 
 
Efter min kurs tränade jag med Jim på banorna vi hade satt upp. Han mår redan bättre, som tur är. Idag var han jätteduktig!
 
När Tomas kom hem igen så flyttade vi baggarna till egen hageln. Gud, vad de har gapat sen. 
 
Någon ridning har jag inte hunnit med. Får bli i veckan istället.Fast imorgon jobbar jag.
 
 

2 kommentarer

marianne

18 Sep 2017 09:47

Usch, men det blir väl lite bättre när kurserna är slut?! Men det brukar ju alltid dyka upp något oförutsett när man känner att "NU...nu får jag lite tid för mej själv"
vi köper ytterst sällan kött i affären, i så fall är det färs eller kött för långkok, och den där flanksteken Janne grillar.

Skulle hon inte ha kattungen nu? Men bra att de får bo tillsammans...tycker jag, ni ska ha 5 katter då?
Det hade vi under flera år, men nu är det bara Norriz kvar.

yllefilt.blogg.se

21 Sep 2017 12:15

Nose work är ett begrepp som jag stött på en del på sistone, men jag kan inte påminna mig om att det talats om det "förr"? Är det något nytt?

Kommentera

Publiceras ej