PppIgår var jag ledig men vaknade tidigt iallafall. Tänkte att det var ju bra så jag fick lite gjort inomhus med. Något eftersatt är det! Emilia hade ju haft feber så jag trodde inte att de skulle komma hit. Men hon var bättre så de kom,tidigt. 
 
Jag hann inte mer att snabbdammsuga, som vanligt!
 
Vi började med fika som vanligt. Eller kaffe, ägg och macka och Emilia åt lite sånt och en massa frukt efter som vanligt!
 
 
 
 
 
 
 
Sen gick vi promenad och hon somnade. Vi red på ridbanan, varsin häst. Tindra gick kanonbra. Jag tränade mest på tempoväxlingar och att Tindra skulle vara lätt i handen. Karin blev klar före mig och tog ett pass på Beris också. Han är ju motsatsen till min Tindra, som är framåt. Han känns som att rida med handbromsen i! Men det är ju för att han är riden så. Mycket bromsande och på framdelen. Jag tror nog att vi kan få honom lite bättre! 
 
Vi fick ju många användbara tips när vi red lektionen för Hinni. Just det här att separera hjälperna och att de alltid betyder samma sak.
 
Efter lunchen fick Emilia sitta i bärselen på Karins rygg medans vi jobbade ute. Efter en promenad till så kom en kille för att titta på skogen som vi ska ta ner i vinter. Det kommer att bli väldigt annorlunda. Men lövträden ska få stå kvar och det kommer nog att bli en fin hage, så småningom.
 
 
 
 
 
 
 
Karin åkte hem och Tomas och jag fortsatte med utejobbet. Det blev sent som vanligt. Jag somnade som en stock i soffan!
 
Idag har jag haft 2 hundkurser och  vi var på marknad i Styra, som ligger nära oss. Grannen i Stallsberg sålde grönsaker som vi köpte förstås. Sen tog vi kaffe och en våffla där med innan vi åkte till Skänninge och handlade och tankade. På hemvägen stannade vi och promenerade med hundarna i en "ny" skog. Det gillades av hundarna!
Till kvällsmat festade vi på det vi handlat!
 
 
 
 
 
 
 
Jim var dålig i magen igen nu när vi var ute sista rundan. Jag har beställt tid till honom för provtagning igen. 
 
Kanske anaplasman stökar igen.

2 kommentarer

marianne

03 Sep 2017 10:19

Ja det blev många små...när de är framruvade av höna brukar de som kommer klara sej, om inget djur tar de förstås. Hönan känner och sorterar bort och slänger ut eller äter upp ägg som inte är befruktade, samt putta ut kycklingar som inte är friska...så den lilla vi tog bort hade hon gått ifrån, men kissen visade Janne att den fanns så han tog in den en stund för att värma den, när jag satte ut den till hönan gick hon ifrån den. Så hon hade redan sorterat bort den och Janne fick nacka den.

marianne

05 Sep 2017 09:53

Men Jim då :(
Marias hund har varit jättefarliga och legat på djursjukhus med dropp....han åt,drack och bajsade inte och ville inte gå med ut. De trodde det var en infektion i magen, kanske borrelia eller något salmonellalikt. Skriv inte om detta i min blogg är du snäll.

Men så massa gott egenodlat ni köpte, Jannes pappa har land så han ger oss, men mest rotsaker nu.

Åhhh vad jag blir avundsjuk på er som rider och tränar, jag har så jäkla ont och spänner mej så stör nog Ava jättemycket...



Kommentera

Publiceras ej