Helt ledig dag blev det. Min privatlektion som jag skulle ha blev inte av pga sjukdom. Tur det.
 
Städade av lite efter frukosten. Sen kom Karin och Emilia. Vi fikade innan vi gick ut. Emilia hade varit och köpt egna små rosa borstar till hästarna, de provade hon förstås. 
 
  
 
 
 
Vi gav alla hästar loppfrön och sen fixade vi med lite av varje. 
 
Efter ett par timmar gick vi in och åt lunch. Jag hade inget färdigt utan gjorde lite bananpannkaka och åt med yogurt och blåbär. Emilia åt upp hälften av bären! Annars hade de matlåda med sig.
 
 
 
 
 
Sen åkte de hem och jag gick ut efter att ha diskat. Usch, vi måste köpa ny maskin. Det är så tråkigt att handdiska!
 
Har tvättat lakan och täcken efter gårdagens olycka! Torkade av torkvindan så man kan börja hänga ut också!
 
Tog en promenad med hundarna och Berserkur efter att allt stalljobb var färdigt. Först var han seg och ville helst inte gå. Men när vi vände gick det undan! Tyvärr ryckte han till i grimskaftet en gång så mitt sår på fingret gick upp. Jag hade skurit mig djupt på en kniv på jobbet i onsdags. Nu började det rinna igen och jag hade inget att stoppa det med! Dropp, dropp!Det fanns inte ens något gräs att linda om!
 
 
 
 
När jag kom hem så blev det kafferast!  Pratade med mamma också om pappa som varit på akuten igen, för han hade ramlat och slagit i huvudet. Men det gick visst bra trots allt.
 
När Tomas kom så började vi städa ur växthuset . Det blir nog väldigt sent i år! Katterna har lagt beslag på odlingslådorna......
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej