Det tar visst aldrig slut på eländet. 
Min jobbarkompis är sjukskriven och vikarien blev också sjuk så det blev mer jobb igår trots att jag skulle vara ledig en vecka.
 
I lördags började jag med valpkurs. Roligt som vanligt! Så mysigt med valpar och jättetrevliga människor.
 
På eftermiddagen och kvällen var vi på kalas hos Emilia. Det var många där och mycket paket, fika och mat på kvällen. Kasper följde med hem och sov över. Och Victor kom också hem. De två fick inviga gästrummet. 
 
 
 
 
 
Igår söndag var jag på kurs hela dagen. Det var Milene Wallin som hade workshop. Hon är särskilt duktig på stressade och traumatiserade hundar. Jätteintressant!
 
Men på kvällen ringde Karin och sa att det var dags att låta Vilma somna in. Hon hade så ont i munnen. Hon har dragit ut massor av tänder. Men de som var kvar på henne var också dåliga....
 
Jag hann mocka och  börja med maten. Då ringde de från jobbet. När jag åker dit kör jag på ett rådjur. Visserligen inte så hårt, men jag fick ju ringa och rapportera det.....
 
Imorse åkte jag till veterinären och betalade för  Vilma så vi skulle slippa det när vi åkte dit efter lunch.
 
Karin kom och vi fikade och var ute med Vilma så hon fick en fin sista dag. Promenad och godissök. 
 
Att åka till veterinären en sista gång är det sorgligaste man kan göra.  Att ta det där beslutet. 
 
De hade gjort det så fint, med ett tänt ljus och lite nedsläckt. Och vi har varit där en del och känner flera i personalen  väl. Jag hade bett att få Caroline som är jämngammal med Karin.
 
Emilia och Stella var med också och det gick bra. Emilia fick klappa och säga hejdå.
 
 
 
 
 
När vi kom hem hade Victor lagat mat.Det var skönt, vi var hungriga. 
 
 
Det blev en jobbig dag igen..... Jag är helt slut! Efter att ha skjutsat Victor till tåget så landade vi med en kopp te i soffan.
 
 
 
 
 
Lyckades bara ladda upp 2 foton av alla jag ville ha...morr!

1 kommentarer

Marianne

28 Aug 2018 09:44

Hade så mycket att kommentera men nu gråter jag för Vilma och minns inte något av det andra,
Kram till er alla

Kommentera

Publiceras ej