Sov inte gott inatt. Vaknade och var varm, vaknade och frös.....vaknade för att Jim ville ut.
 
Upp och släppte ut honom och tog tablett för knävärken.
 
Gick upp 7 och kände mig som en zoombie. Ut och fodrade och plockade av lite björnbär. Hundarna ville inte gå in, så jag tog frukost ute. Men när jag hade ätit hälften började det regna! Vräka ner!
 
 
 
 
 
Efter frukost tog jag tag i lite pappersarbete. Svarade på mejl och skickade ut kallelser. Sen var det kaffedags.
 
Huvudet sprängde.
 
Tog en längre promenad med hundarna. På ett ställe hittade vi en död grävling som låg i ett dike. Det märkliga var att det låg en död mård strax bredvid. Man undrar ju lite hur det gick till.
 
Tog stallet efter det. Mockade och fodrade lite. Sen var det lunch. 
 
En lite kortrastning av hundarna. Borstade pälsar och klippte klor. Sen Hoppade jag in i duschen för vi skulle till Fonus. 
 
Det var ju mindre trevligt.....
 
Huvudvärken blev ju inte direkt bättre. 
 
Efter det åkte jag till en hund som skulle omplaceras. Något okoncentrerad. Men matten hade blivit försenad från jobbet, så jag åkte och handlade under tiden.
 
Hunden var en bc. Jättefin men speciell. Matten  hade redan försökt omplacera den 2 ggr men fått tillbaka den. Som jag fattade, för att folk skulle sätta den på plats. Det funkar inte med alla! Och det här var inte den typen. Han blev stel som en pinne och svart i ögonen. En sån man måste vinna förtroendet hos. Och det gör man inte med hårda tag. Jag ska försöka hjälpa till.
 
När jag kom hem hade Tomas kommit hem från Danmark. Vi gick en lite längre promenad. Behövde rensa huvudet.
 
Sen tog vi en Lennart (drink) och gjorde pizza.
 
Ett foto lyckades jag ladda upp idag.....

2 kommentarer

Marianne

25 Aug 2018 09:29

Men du måste ta det lugnare!! Hur är det med knät egentligen? Är det röntgat? Vad säger läkaren?
Förstår att sömn och huvud spökar nu, du har så mycket som stressar omkring dej :(

Stackars hunden då :'( varför ska den omplaceras?
Människor som behöver visa sin makt, ska inte ha barn eller djur, precis som om man kan slå in saker i huvudet?! Hur ska den hunden kunna lita på någon efter såna möten? Jag blir så ledsen

Marianne

25 Aug 2018 09:30

Nä då, här gick jag inte vilse, det var så ordentligt skyltat och inte så många olika stigar.....det fanns ridstigar där och gissa om jag blev ridsugen?

Kommentera

Publiceras ej