I onsdags var det jobb igen och igår torsdag åkte jag direkt och tränade.
 
Jag hade lite ont i halsen och kände mig förkyld. Men det var inte så farligt.
 
Resten av dagen ägnade jag åt hundpromenader och pyssel ute. Kvällen var det dags för vardagslydnadskurs.
 
Det började regna i slutet av kursen. Och det regnar än!
 
Imorse vaknade jag kl 6, kände mig dålig så jag tog en tablett och sov en timme till. Jäkla förkylning!
 
Jag var ute över en timme innan frukost. Eftersom det regnade så ville jag gå en ordentlig promenad på en gång. Sen räckte det ju vid lunch igen.
 
På fm dammsög jag av och städade toan. Tittade lite på idol på cmore medans jag grejade i köket. Jösses vilket folk som söker....
 
Gick ut igen vid 13 och kollade hos hästarna. De hade inte varit vid stallet än. De höll sig nere på betet. Frukosthöet låg kvar. Efter en promenad fick hundarna köra lite nosework i stallet. Oj vad de jobbade! De hade lite svårt att vänta på sin tur.Mio tittade in genom kattluckan. Hi hi!
 
När jag kom in blev det pappersarbete i ett par timmar. Sen lade jag mig och vilade till Tomas kom hem.
 
Han gick ut och tog hand om utejobbet och jag lagade mat.
 
Det regnar ännu och har regnat hela dagen. Det är bra så det växer ordentligt!
 
Men imorgon är det valpkurs. Så då får det bli sol! 
 
 

2 kommentarer

Marianne

01 Sep 2018 10:03

Men INTE träna om du har ont i halsen och känner dej hängig!!
Jag har aldrig sett ett enda helt avsnitt av Idol, men nu läste jag i vår lilla gratistidning att det är en kille härifrån som är med, vet inte vem han är. Robin Bengtsson som vann för ett antal år sedan är ju härifrån krokarna.
Så bra att hästarna klarar sej på betet nu och inte behöver extra hö, det växer bra på Osdal också och jag blir så ledsen när jag ser tomma hagar.

Sv: ja det är väl bäst att börja med en sak i taget, så du vet vilket det är som gör nytta, och kan slopa sånt som inte verkar. Det med heta drycker har jag aldrig hört, men jag dricker ju ytterst sällan något sånt på kvällarna. Ibland dricker jag te, men då med mjölk så det är ju närmare ljummet än hett ;)

Marianne

02 Sep 2018 11:11

Det är fantastiskt hur naturen återhämtat sej efter sommarens torka, allt är grönt och fint nu igen. Alla blev nog glada åt regnet, men som du säger, det är önskvärt med lite balans haha.

Om Norriz varit en ren stallkatt, alltså inte legat och myst i säng och soffa varje dag, hade det nog känts mindre jobbigt, men nu är han ju van med stugvärme och massa gos. Grannen har ju den där lilla ouppfostrade skithunden, N har tydligen försökt gå in där, men blivit rädd för hunden, grannen på andra hållet har två katter och jag tror de är sams men är osäker om N går ända upp till de.

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, han är 7 år, frisk och mitt i livet, inte kan jag ta bort honom?! Jag får väl öronmärka honom och försöka lära honom att bo här några dagar i veckan, det kanske går bättre när det blir snö och kallt.

Kommentera

Publiceras ej