Förra veckan blev lite körig. Ja inte så jag blev stressad eller så. Men det blev extrajobb eftersom Carina på jobbet bröt handleden och är sjukskriven.
 
Men de få grejer jag hade kvar att köpa gjorde jag tillsammans med min brukare.
 
Torsdag jobbade jag hela dygnet. På fredagen åkte jag hem och så kom Karin med flickorna. Vi var ute och grejade och Karin red med Emilia framför sig.
 
Emilia skrek fortare fortare!!
 
 
 
 
 
 
 
Tomas slutade vid lunch. Och när han kom hem gjorde vi korv. Fårkorv och älgkorv som Tomas rökte dagen efter.
 
Det tog hela eftermiddagen och kvällen att göra korv. Köksmaskinen började smälla och lukta bränt.....men som tur var så hade grannen en att låna ut!
 
I lördags jobbade jag igen och sen jobbade jag till 14 på söndagen. Många timmar denna månad, över 200.
 
När jag kom hem drack Tomas och jag kaffe sen åkte vi till Mjölby och hämtade Victor vid tåget. Vi hade med oss hundarna och gick till stationen från Ica. Sen handlade vi det sista innan vi åkte hemåt.
 
Kvällen åt vi pizza och spelade bingolotto. Jag slog in mina julklappar också. 
 
Julafton jobbade jag igen. 8-14. Då var vi hos min mamma och fikade och sen skjutsade vi henne till plantagen för att köpa en blomma.
 
När jag kom hem så bytte jag om och så packade vi in hundar, mat och paket för att åka till Robert med familj. Där var vi hela kvällen till ca 23. När vi hade fodrat kväll/natt så tog vi te och lite kex och ost. Fattar inte att jag höll mig vaken....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gick och lade mig 01.30 och ändå vaknade jag 7 imorse. Fick mycket gjort på fm efter fodringen. Fördelen med att gå upp tidigt!
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

26 Dec 2018 20:19

Det är konstigt att man vaknar vanlig tid trots att man nattsuddat.
Vilken härlig julafton ni hade, och fin tomte med följe ;)

Marianne

26 Dec 2018 20:31

Karin får köpa en mindre pålle till Emilia ;)

Har du fått svar på dina prover?

Sv;
Det är jättefint på prästgården, de ordnar en massa olika aktiviteter förutom frukost regelbundet.
Jag vet inte vad det är för skillnad på pil och dart, det var roligt när jag kommit in i det, sen har jag och Martin så roligt ihop också så det var verkligen träning för skrattmusklerna.
Jag tänker att barnet var på väg till mor- eller far-föräldrar och julfirande, men man hoppas ju verkligen att det INTE var så, att föräldrarna inte tyckte julen var viktigare än barnet :(
Jag börjar misstänka att jag fått någon infektion då jag har grymt ont i hela kroppen, med värk är man ju extra känslig för infektioner.
Men oj, ringde hans mamma? Ja det måste kännas kul att få ett sånt samtal:)

Kommentera

Publiceras ej