Det är ju en av mina mest lediga veckor. Jobbar bara tisdag-onsdag.  Men på söndag jobbar jag extra.
 
Idag började vi morgonen vid 6.30. Allie har verkligen kommit på hur hon ska få upp mig ur sängen. Hon har dålig balans och för ett par veckor sedan ramlade hon ner två gånger i trappan. Jag flög upp ur sängen förstås. Sen satte jag upp kompostgaller för trappen. Men det funkar ju inte för Mio vill ju sova där uppe med oss och han är livrädd för gallret.
 
Så vi provade utan galler och tänkte att hon går nog inte upp nu när hon känner att hon inte klarar det. 
Jo då, hon envisas med att gå upp. Hon springer upp, hör jag. Sen vänder hon och då blir det problem! Hon klarar inte att styra bakdelen, så den åker på sidan eller puttar ner henne för fort. Fy jag hör ju att det går alldeles för fort! Far upp ur sängen, men då har hon redan gått ner. Och nu har Mio fattat att jag blir orolig så imorse flög han upp i vår säng när Allie var på väg upp för trappen. Herregud vilken cirkus!
 
Vi gick ut och fodrade och tog ut fåren till hagen. Deras vindskydd har blåst sönder så de får vara i stallet på natten. De är inte svåra att ta in och ut. De springer till och med före. De vet ju vart de ska!
 
De började ljusna när vi var klara. In för frukost och lite morgontv.
Sen dammsög jag och vek tvätt innan kaffet! Till kaffet tittade jag på julkalendern. Den är lite smårolig!
 
Efter kaffet gick vi ut och jobbade en timme innan jag skulle åka till frissan. Blev förstås sen.....Fast jag tyckte jag planerade. Det var skönt att sitta där en stund och bli ompysslad. Vi babblade ju en massa med förstås!
 
När jag var istan passade jag på att köpa ett par julklappar.Vi köper ju bara till barnen och så några til julklappsleken. Och jag har det mesta klart. 
 
Ikväll har vi lagat goda hamburgare från Linas matkasse och så satt jag i fotbad. Skönt!
 
Jag har fått inbjudan till en resa som jag skulle vilja åka på. Men jag tror inte det funkar. Dels svårt att vara borta en vecka och så ska ju Tindra föla.Det kanske blir då. Men det låter ju toppen tycker jag.
 
Det en barndomsvän med syster som ordnar resan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag undrar om ni som läser kan vara snälla och hjälpa till med en sak. Det verkar vara svårt att kommentera på bloggen. Kan ni prova? Jag är tacksam om ni bara skriver test eller vad som helst! Och om ni får problem kan ni väl skriva ett pm.

5 kommentarer

Anne

06 Dec 2018 22:52

Resan låter härlig,hoppas det kan ordna sig på ngt sätt för din del.
Att bara få ta hand om sig själv,det behöver vi alla emellanåt.

Anne

06 Dec 2018 22:52

Resan låter härlig,hoppas det kan ordna sig på ngt sätt för din del.
Att bara få ta hand om sig själv,det behöver vi alla emellanåt.

marianne

07 Dec 2018 09:10

provar igen

marianne

07 Dec 2018 09:19

Nu verkar det fungera, jag hade tagit sats för att maila blogg.se.

Hundarna är så koka ibland, men vilken skvallerbytta Mio är, haha
Men den resan skulle jag också vilja åka på, inte för att jag har förstått yoga, men jag skulle ju kunna ge det ännu en chans ;)

Jag gjorde service på bilen där och då fick jag mobilitetsgaranti som innebar fri bärgning, vid akut stopp samt lite annat, det jag fick betala för var genomgång av det elektriska, men det var ju bara batteriet som var utan ström.
jag blev jätteförvånad, hade väntat mej minst den summn fast med en nolla efter

marianne

07 Dec 2018 09:31

Jag tror att folk har så mycket att stå i i veckorna att de sparar att handla till helgen. Själv försöker jag handa maten då jag ändå är igång, hellre det än att ge mej ut på en ledig dag om jag inte är alldeles tvungen.

Jag fick låna Jannes bil medan min stod still, han var verkligen snäll och generös med det. Det går inte att klara sej utan bil här när man jobbar oregelbundet, jag skulle gärna åka buss om det fungerade, men vissa dagar skulle jag få vänta nästan två timmar på att få åka hem.

Du ska inte gå och oroa dej fö mycket över vad proverna ska visa, det stressar upp dej och du mår bara sämre...

Kommentera

Publiceras ej