Imorse gick vi ut som vanligt och fodrade och mockade. Gick en sväng med hundarna.
 
När vi kom in så åt vi frukost. När vi reste oss och var klara kom Allie inhaltandes i köket. Hon kunde knappt gå!!!
 
Och det var dessutom på det ben hon inte har haft ont i. Hon har ju en dålig bog och ont ryggslutet som vi behandlar regelbundet. Vilket gör att hon haltar lite ibland. Men det här var alltså det friska benet!
 
Vi vet inte vad som hänt, men vi gissar att hon gjort sig illa när hon hoppat ner från soffan.
 
Dessutom har hon problem med ena örat stackarn och hör dåligt. Ja hon är ju 12 år, det blir ju inte bättre.
 
Hon får smärtlindring så får vi se hur det går till på onsdag när det är vardag igen. Min duktiga granne Emma var här och tittade till henne, men sa att åker jag in nu får hon iallafall bara smärtlindring. De gör inget på en klinik mer än det, när det är helg. Och inget känns det. Inget svullet och ingen värme.
 
På dagen har vi tvättat, städat (Tomas städar varje dag nu när han köpt en robotdammsugare!) och gjort lite småjobb både ute och inne.
Vi gick en promenad på eftermiddagen med Mio och Jim och kattpojkarna. Allie fick förstås vara inne.
 
Isak stannade på hemvägen. Vet inte vad han hittade. Jag ropade och ropade, bror Alfons hjälpte också till! Så till slut kom han och hade tagit en genväg, han följde nog min röst och Alfons jamande! Tänkte att det nog såg roligt ut när katten och jag stod där: Isak, mjau, Isak, mjau, Isak, mjau!
 
 
När vi kom hem fikade vi på pannkakor och kaffe. Sen började vi att laga kvällsmaten.
 
Det här åt vi.
 
 
 
 
Jordärtskockschips, avocado och rökt fårkött
 
 
Potatisgratäng, fårkarré och sallad.
 
 
 
Chokladmousse med kaffelikör, mandarin och chokladkula
 
 
 
 Vi har varit ute hos hästarna varannan timme och gett dem hö och kollat läget. Det blåser jättemycket så jag tror de är mest uppjagade för det. Det smäller inget än, iallafall inte så nära. Men innan tolvslaget tar vi in dem och håller oss i stallet en timme eller så. Och så ska vi kolla till grannens hästar som står inne med radion på.
 
Gott nytt år!!
 
 

1 kommentarer

Marianne

03 Jan 2019 09:04

Hur har det gått med Allie? Vilken god mat, hur gjorde du jordärtskockschips? Och var fick du idé till de ifrån? Jag är så dålig på att förnya mej nu, det blir inget spännande alls, bara det gamla vanliga som jag nästan kan laga till i sömnen, :)

Kommentera

Publiceras ej