Jag jobbade söndag och måndag. Som tur var vaknade jag och mådde mycket bättre på söndagen. På måndagmorgon åkte jag hem . Var hemma några timmar och då kom Karin och flickorna.
 
Vi hann ta lite mellis. Jag drack knappt en halv kopp kaffe! Mådde fortfarande lite sådär. Så kaffe smakade inte.
 
Skulle på julbord med jobbet 12.30 så jag tog min nya gröna klänning och for iväg!
 
Har aldrig ätit så lite på ett julbord! Vågade mig inte på någon sill eller rökt fisk. Det godaste enligt mig. 
 
Men det gick bra att äta lite ägg, skinka, potatis och inkokt lax! Ett par köttbullar och lite jansson tog jag med. Och frukt med en sked ris a la malta.
 
Sen jobbade jag igen. Mitt eget pass. Söndagen jobbade jag extra.
 
Imorse slutade jag 8. När jag kom hem fodrade jag hundar och hästar och åkte sen till Linköping för några ärenden. Kom hem och fixade en omelette till lunch. Sen ut och jobba någon timme. Till Karin kom igen! Med töserna förstås. Hon hade med kött som skulle saltas.
 
Eftersom jag var klar ute så gick vi in.
 
Efter mellis hjälpte Emilia mig att byta tvätt i maskinen. Ut med det rena och in med en ny! Snabb är hon med!
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen klippte vi till tyg. Hon valde tyg till sig och Stella och även till kusinen.
 
 
 
 
Lilla Stella somnade i Karins famn och sov fast Karin gick omkring och gjorde lite av varje!
 
 
 
 
 
 
 
När de åkt hem gick jag en promenad med hundarna. Och efter maten sydde jag.
 
Nu ser jag på musikhjälpen och torkar till efter dusch. Och en spontankonsert med Miriam Bryant.
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

14 Dec 2018 12:46

Tråkigt att inte våga äta av allt det goda på julbordet, men lite fick du i dej iallafall. Jag älskar ju sill och förra året åt jag nästan bara det.
Vilken bra hjälpreda du har i Emilia ;)

Kommentera

Publiceras ej