Igår var jag ledig till 16. Det var ju bra eftersom Tomas var sjuk. Innan jobbet följde jag med mamma till kyrkogården och tände ljus.
 
Idag åkte jag förbi granngården på hemvägen och köpte loppfrön och mineraler.
 
När jag kom hem kom Karin och Stella också, så då blev det kaffe och macka. Stella var lite larvig för Tomas , det märks att de inte träffats lika mycket som vi har gjort. Men hon är en riktig mammagris!
 
 
 
 
Klockan 13 kom Elsa och skulle rida. Hennes Mormor, mamma och bror tog med sig Mio och Allie på promenad.
 
Elsa har bara ridit 3 ggr. Det var tredje gången idag. Hon fick det i julklapp förra året. Första lektionen blev på ridbanan, andra i skogen och idag red jag bredvid. På hemvägen galopperade vi och det gick jättebra!
 
En del lär sig fort!
 
När vi var klara ute så åkte Karin hem och jag lagade mat. Sen har jag varit astrött och mest hängt i soffan och halvsovit.
 
Tomas har rökt kött och nu var det sista äntligen klart, så nu blir det godnatt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

03 Dec 2018 10:17

Mums vad gott det där ser ut, det vattnas i munnen.
Janne har ju också en rök, men vet inte om han rökt något sen jag flyttade.
Fin bild på Stella!

Nej, det går inte att klara sej utan bil här om man jobbar oregelbundna tider, bussen passar aldrig. Jag får låna Jannes bil nu, vet inte för hur länge, men hoppas det ska gå fort att få ordning på min.
Janne har firmabilen till jobbet och behöver inte sin bil nu i veckan.

Kommentera

Publiceras ej