Man blir verkligen veckovill. Dels alla helger och sen är ju Tomas hemma.
 
Torsdag och lördag har jag jobbat.
 
I fredags kom Karin hit med småflickorna. Då var ju Victor kvar också. Vi var ute och jobbade i flera timmar fast det var dåligt väder. Vi red också.  
 
 
 
 
 
När det hade gått tre timmar så sa jag: Emilia vad duktig du är som är ute så länge utan att klaga. 
 
"Utan att klaga" härmade hon! Hon säger efter allt, fast hon inte vet vad det betyder. Tror hon gillar att säga nya ord.
 
När vi satt och åt så kladdade hon lite på min tröja när hon skulle sitta i mitt knä.
 
" Det blir så, vet du!" sa hon och gnodde på tröjan. (jag hörde Karins ord, för hon säger ofta så!)
 
Gud vad vi skrattar åt henne!
 
När vi hade utejobbat gick vi in och lagade chili con carne. Till efterrätt gjorde vi chokladsås (egen) till glass och banan. Det var enda gången Emilia var tyst! Hon satt helt koncentrerat och åt. Ha ha!
 
 
 
 
 
Idag slutade jag klockan 10. Tomas och jag fikade när jag kom hem. Sen kom Eva och red, det var ett bra tag sedan. Men det var trevligt. Vi mockade också och fyllde på hö. 
 
 
 
 
 
 
 
Vi gick in och åt lunch. Ägg, spenat och prinskorv. Snabbmat!
 
Sen kom Anette för vi skulle ut och gå!
 
 
 
 
 
 
 
 
Både Eva och Anette lämnade bubbel till oss. Hur det ska gå att dricka vet jag inte eftersom vi nog måste vara i stallet hos hästarna imorgonkväll. Vi ska också hålla ett öga på grannhästarna, samt släppa ut dem på tisdagmorgon. Då börjar jag jobba kl 8........
 
Ikväll blev jag så sugen på att sy. Längtar tills vi börjar igen! Men jag sydde en tröja iallafall!
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne

31 Dec 2018 11:02

Man blir vimsig när det är så mycket helger...min närmsta skrattade åt mej när jag frågade om det var den 4e då jag skulle öppna annandagen...haha

Vad rolig Emilia är, de tar efter allt, Jovan pratade oavbrutet sen tvåårsåldern, och har inte slutat än.
Vilken fin tröja du sytt, när börjar ni igen?
Men jag fattar inte hur du orkar med allt.

Det är ca 8 mil till Göteborg, det går direktbuss från Borås, tar en knapp timme, så det var väldigt smidigt och skönt.
Jag har aldrig hört att det går att bota tinitus, men vet att man kan hitta knep som dämpar. Det har varit lite mycket med sthlm fram och tillbaka på fyra dagar, liv på tåget dit och barnen på julafton, stress och mycket ljud på jobbet känns dessutom som jag har en infektion på gång, oftast sätter de sej i kroppen.

Magnus är en häst som bara är, han är väldigt snäll och finner sej i det mesta. Visst har han sina egenheter, och busar ibland. Två dagar innan jag fotade honom där hade han fått akupunktur, och direkt jag öppnade stalldörren såg jag skillnad på honom, hans ögon hade en helt ny lyster, han såg så pigg och glad ut.

Det var jätteroligt att Thyra kom och hälsade på, jag hoppas hon hänger ihop med killen från Ulricehamn länge så vi kan ses lite oftare ;)

marianne

31 Dec 2018 11:05

Hur känner du dej då? Vad dumt att de inte kan skriva så vanligt folk förstår...hehe
Det är svårt att tyda läkarnas siffror, jag fick ju Avas provsvar för försäkringen, det var ett enda virrvarr av konstiga ord och siffror om vartannat.

Kommentera

Publiceras ej