Inte ofta jag bloggar på fm. Men jag är risig idag. Har ju varit förkyld i över en vecka, men idag vaknade jag och mådde sämre så jag har just sovit en stund och nu dricker jag kaffe.
 
Igår var det kursdag 2 och vi var bara 4stycken. Jag mådde inget vidare på morgonen, men det blev bättre sen. (tabletter och nässpray)
 
Vi har fått jättemycket bra tips och övningar så nu är jag laddad för att skriva planeringar till vårens kurser!
 
När jag kom hem hade resten av köttet kommit. Men det var ju absolut inte styckat som jag hade sagt! Men som tur var så var köparna förstående.....Jag hade skrivit att två kunder skulle ha lammkött, styckat som vi brukar, det var det enda som stämde. Tur det, för dem känner jag inte så väl. Jo en till var rätt, en kompis skulle ha ett helt djur i småbitar, till hundmat. Det stämde.
 
 
Sen hade han uppfattat att vi skulle röka fårfioler och det fick vi fyra stycken. Men sen hade han gjort resten benfritt! Alltså sju stora djur. Det var färs, stekar och fileér. Inte ett enda ben! Jag tror att han hörde min oror att vi inte skulle få plats i frysarna, för han sa: Men vi gör det mesta benfritt. Ja, sa jag. Men det hade jag tänkt på de två djur som inte stod uppskrivna på lappen. Ja nu är det iallafall packat och fryst!
 
Min mindfullnesskurs fick jag skippa igår. Vi packade och sålde kött. Sen stalljobb och jag frös nästan ihjäl. Fy farao vad kallt det är. När vi kom in gjorde vi varma mackor med kantarellstuvning och jag somnade innan mitt te var uppdrucket.
 
Vaknade, frös som en galning, men hundarna  skulle ut och kissa och hästarna skulle ha kvällsmat. På med overall och halvsprang runt med hundarna. 
 
Väl inne borstade jag bara tänderna och dök i säng.
 
Idag måste jag åka och köpa hund-och kattmat, så det ska jag nog göra nu. I samband med fodring och rastning.
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

26 Feb 2018 23:18

Men vilken konstig slaktare, först var det inte klart när ni skulle hämta och sen styckat helt fel. Har ni lämnat till honom förut?
Janne ville ju ha lägg att röka, men då blir de väl inget? För ni skulle ju också göra det?
Jag kan gärna ta annat.


Fy för att gå ut på kvällen och fodra.

Vi har ju kallstall och öppet för det mesta, men jag har också tänk på att Ava nog skulle må bättre på lösdrift, jag har pratat om det i alla år jag botthär, men Janne säger nej. Trots att han köpte tummer att bygga det ( men han betalade inte timret, det ligger här ändå)

Vi har inte rast varje timme eller ens varannan, men vi kan bli avbytta för toabesök. Den dagen jag skrev om det hade vi haft så mycket att göra.
..
Jo bloggnamnet får väl antagligen hänga kvar...ska maila blogg,se och höra iallafall.


Kommentera

Publiceras ej