Jag vaknade innan klockan ringde, alltså innan 6. lite jobbigt är att jag har blivit yr av förkylningen, när jag lägger mig eller reser mig. Men sen går det bra, som tur är. Antar att det är något med balanserven som blivit  tjall!
 
Jag gick ut med hundarna och kollade till grannens djur och Tomas tog våra. Tyvärr hade det snöat en massa inatt. Här som var nyplogat!
 
Sen var det jobb 8-14 för mig. Karin var här en sväng då. 
 
När jag kom hem var det bara att sätta fart. Fodra, promenera och packa foder.
 
När Tomas kom hem så åkte vi iväg med tackorna. Det var lite pyssligt med all snö. Men de sprang lätt in i transporten.  jag gjorde kaffe och mackor att ta med, men vi hittade ingen bra plats att stanna på, så vi åt det hemma!     
 
Vi gjorde klart ute hos djuren sen gick vi in! Vi somnade båda två i soffan. Det är nog lika   bra att gå och lägga sig! 
 
Imorgon kommer barnen hit. Hoppas jag piggnar till. Idag har det funkat med iprén och nässpray.
 
 
 
 
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   v

2 kommentarer

Marianne

20 Feb 2018 09:57

Yrsel är inte kul, kan det hänga ihop med förkylningen? Finns det inte något som heter kristallsjukan?
Du går till grannen och sköter deras djur, precis som du inte har nog med djur själv...haha, men förstår dej...man ställer upp när någon frågar.

Sv: Maria vill nästan alltid bara rida korta turer numer, men jag tycker det är värdelöst att byta om och sadla för 35 -40 minuter, så jag sa att vi skulle rida längre om jag skulle med.
Förr red jag MINST en timmes turer, då var det en kort tur. Annars känns det som man rider bara för man måste och inte för att det är kul.

Du kanske får bra sällskap framöver, av den tjejen dom hälsade på?!

Jag förstår inte anledningen till att ni inte får berätta vad som sägs på kursen...det är väl ingen terapi? Eller det kanske det är?

Jag ska kolla lite med Janne och sen hör jag av mej om köttet....

Marianne

22 Feb 2018 12:14

Jag såg hästarna mellan räcket och spjälorna och kom på att det nog skulle bli en rolig bild :)

Hoppas du kryar på dej nu och inte får den där influensan som det pratas om.

Kommentera

Publiceras ej