Imorse vaknade jag vid 7 redan. Det var bra eftersom jag skulle iväg.
 
Mio och jag skulle på inspirationshelg för instruktörer. Vi fodrade alla djur och även grannens för sista gången denna gång. De kom hem idag.
 
Vi var bara 5 på kursen. Väldigt lyxigt! Trevligt var det med. Fick massor av tips och inspiration till vårens kurser! Mio skötte sig jättebra. Men nu är han supertrött!
 
Det blev tyvärr lite problem med lamm och fårköttet som Tomas skulle hämta idag. Han hade inte hunnit klart med styckningen så 3 djur var kvar! Jobbigt när folk skulle komma och hämta! Men några var klara iallafall!
 
Resten kommer imorgon, hoppas jag! Vi har iallafall packat 35 kg färs och lite annat ikväll. Nu ska jag fodra, duscha och sen ladda för morgondagen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lamm till kvällsmat, igen!
 
 
 
 
 

3 kommentarer

marianne

25 Feb 2018 09:39

Kul med inspirationskurs, jag förstod först inte vad det var för något...hihi
dumt att han inte var klar med styckningen, är det någon i närheten som slaktar eller har ni långt att åka för att hämta?

Jag fattar inte heller att jag sov när näktergalen, som är min alarmsignal, sjöng, men ligger jag på "hörörat" och sover hårt så...jag vaknade av ett mess som plingade vid sju.

grannens katt ligger och spanar på fåglarna så det blir väl en och annan som blir kattmat, tyvärr, men så är ju naturen, här försvann ju nästan alla svalorna på ett par somrar :(

Ava mår tyvärr inte så bra nu igen, jag vet snart inte vad jag ska göra med henne, men hon får följa med på lugna skogsturer...lilla skrutthästen

marianne

25 Feb 2018 09:58

Din tallrik ser ju frestande ut, mums, är det ryggen?
vi åt också lamm i går, från det vi köpte i våras...

Erika

01 Mar 2018 11:05

Va roligt med kurs
Skulle verkligen vilja gå någon med min med, men hittar ingen med rätt inriktning.

Behöver med lydnadsträning/stärka hans självförtroende.
Så nu letar jag efter mer privatkurser hoppas hitta någon. :)
Någon instruktör som kanske kan ta i mot en kortare stunder i alla fall.

Kommentera

Publiceras ej