Jag somnade förstås i soffan och Tomas med. Vaknade halv 1 så nu har man piggnat till igen efter ha varit ute och fodrat!
 
På fm idag var Sandra och Linnea här. Det var roligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Karin och jag var ute och stalljobbade några timmar och Emilia sov efter lunchen. Jag letade efter de små katterna som varit borta sedan igår kväll. Det har ju aldrig hänt förut. Jag blev så orolig. När jag klev in i skogen på ett ställe låg där en hare och tryckte!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tjejen som gärna vill sova!
 
 
 
 
 
 
 
Vi gick in för att äta mellis när Emilia vaknade. Då fick Karin syn på Alfons ifrån fönstret! Men inte Isak. Jag kutade ut och gav honom mat. Han verkade skärrad. Då blev jag ännu oroligare!
 
Tomas kom hem och hämtade transporten och åkte sen och hämtade frysboxen som han beställt.
 
Jag satte in en lammsadel i ugnen innan vi gick ut och skulle fodra, då hade Isak också kommit. Jag undrar verkligen var de har varit. De har aldrig gått iväg förut och jag såg dem igår vid 18.30. Efter det var vi inte inne i någon annan byggnad. Men jag letade förstås där ändå.
 
Jag frågade Tomas om boxen skulle gå in i förrådet. Det blev liite problem! Men efter ha packat upp den gick den in!
 
 
 
 
Nu är klockan över 2, kanske ska sova!

1 kommentarer

Marianne

17 Feb 2018 11:47

Men toka...du får sova en stund på eftermiddagen istället så du slipper ut och fodra mitt i natten.

Kissarna kanske var lite tagna efter kastreringen? Först ut och åka bil, bli sövas och ha ont när de vaknade...eller så känner de sej vuxna nu och nån gång ska vara den första att vidga sina vyer?!

Snällt om fotot på mej, jag tycker jag ser så gammal och skrynklig ut på alla bilder...och håret..usch!

Du kör mycket bil, sen ska ni väl hämta skinnen också förstås. Blir de långhåriga eller korthåriga? Jag kan nog tänka mej att ev köpa ett korthårigt.

Av Mosley såg jag även när de gjorde kaymak av särskild buffelmjölk...man blir ju så sugen att smaka, men den som säljs här är väl långt ifrån den äkta. Sen såg jag hur ett folk i norra Peru gjorde alkohol av en speciell rot....och förklaring om vad som händer i hjärnan när man dricker....jag vet att "vissa" andra såg programmet, men vet inte vad som gick in..hihi

Kommentera

Publiceras ej