Igår eldade vi hela dagen så det var varmt i sovrummet när jag lade mig. Murstocken går ju upp där. Jösses vad varmt det var inatt. Vi som brukar ha svalt, ofta öppet fönster. Jag vaknade flera gånger och kastade av mig täcket.
 
Imorse var det bara någon minusgrad igen. Det växlar mycket.
 
Efter frukostfodring och frukost till mig ihop med morgontv. Såg Jidhes avsked eftersom han ska byta kanal. Det var väldigt känslosamt.
 
Körde lite tvätt och uppdaterade min hemsida. Sen pratade jag med mamma samtidigt som jag drack kaffe. Plötsligt var klockan 12.30 och hundarna och jag gick ut. Fodrade och gick en sväng.
 
Efter min  lunch (klockan 15!) kom Tea, min granne med sina 3 klasskompisar. De skulle göra en film på sin engelskalektion. De ville låna hästar. Jag hjälpte dem att göra iordning Berserkur och Birkir. Vad roligt det var att se Berserkur! Som han studsade iväg. Han har ju inte blivit riden sedan Moa slutade. Stackarn! Hoppas att han inte får träningsvärk imorgon. Men de skrittade mest, så det var jättebra!
 
Den ena flickan hade bara suttit på en häst en enda gång förut. När de kom tillbaka så red hon själv och hade blivit frälst! Hon hade till och med travat! Nu skulle hon börja rida!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag var ute från klockan 15.00 till 18.30 och då var jag så trött! Jag hade packat allt foder, halmat hos hästarna och fyllt på vatten. Och hjälpt tjejerna förstås.
 
 
När jag kom in lagade jag en lammgryta och det blev lagom färdigt till mästerkocken på tv! 
 
 

1 kommentarer

Marianne

08 Feb 2018 09:41

Vad roliga saker det händer hos dej :) Ridning är beroendeframkallande...haha, kanske du får några tjejer som motionerar pållarna ibland nu då?
Just ja, jag blev erbjuden att köpa en islänning av en kund (!) Först frågade hon om jag ville köpa den, sen sa hon -för du rider väl? Sen pratade vi lite och hon avslutade med -man vill ju inte sälja till vem som helst!
Jag blev lite snopen....hon visste knappt att jag red, men jag var ändå inte "vem-som-helst" i hästsammanhang.
På Osdal går murstocken också i sovrummet....kan vara skönt ibland, men nu är det nollgradigt här igen och snön töar bort.

Jag såg messet om hunden...men har inte haft ro att titta noga, det blev liksom för svårt för mej...jag sköt det ifrån mej :(

Jag blir också stressad när det ringer, men är det något vettigt så är det att föredra framför chatt och mess....för jag har lättare att säga att jag måste iväg, ett chattsamtal kan ju hålla på i evigheter, det spelar ju liksom ingen roll om man har annat att göra då det alltid finns tid för ett svar...förr eller senare.
Och vissa verkar ha chatten som tidsfördriv utan något särskilt att skriva, sånt stressar mej också då jag inte vill avvisa någon som kan behöva en stunds sällskap.

Vi hade ju fem katter ett tag, de kom överens men de hade ju också stora ytor.

Kommentera

Publiceras ej