Igår orkade jag inte skriva något.  Försöker minnas vad jag gjorde!
 
Jo, vi vaknade till en jäkla massa snö! Och det hade drivit igen så min gång som jag skottat till stallet var helt borta!
 
 
  
 
 
Jäklar var tungt det var att dra foder i snödrivorna. Plogen hade förstås gått sönder, det är väl typiskt!
 
På fm bytte jag lakan och städade i sovrummet, städade vardagsrumet och tvättade plädar och kuddöverdrag.medans Tomas försökte laga plogbladet eller vad det var som var trasigt.
 
Grannen behövde hjälp att flytta en bal till sin hage och när han åkte dit ner upptäckte han att inte kylaren  funkade
Det var visst hål på en slang! Jämt är det något. Så fick han laga det.
 
Efter kaffet gick jag ut och packade foder, mockade och gav Freyja extra. Nu är jag noga med att ge henne extra, så ofta jag kan. Hon går ju ut själv dessutom och hittar lite både här och där.
 
När vi hade ätit lunch, kassler och spenat blev det, så skyndade jag ut för en ridtur. Mio fick föjlja med.
 
 
 
Vi tog en tur på andra sidan vägen. Men Birkir är inte som Tindra. Han är ju säkert en drömhäst för många. Så snäll och gullig, men inte mycket motor när man är själv. Man får driva mest hela tiden och vara på honom. Att stanna är jättelätt! 
 
Det började skymma när vi var på hemväg. Och när vi kom tillbaka var det stalljobb kvar. 
 
När vi var klara gick jag in och började med en paj till kvällen. Tomas fortsatte mecka.
 
Vi tittade på mello och det var ju en del bra, men en del konstiga också!
 
 
Idag städade jag köket på fm, så nu känns det lite renare. Bra med snön med, hundarna drar inte in så mycket skit!
 
Sen tog jag en ridtur igen. Tredje dagen i rad. Eftersom han inte är så pigg så rider jag korta turer med fart och busar lite så han ska tycka att det är kul. Idag fick både Allie och Mio följa med. Stackars Jim ville också. Men det går inte att ha alla tre. Han får följa med själv nästa gång!
 
 
 
 
 
Ikväll var det dags för min mindfullnesskurs igen. Jag har varit duktig i veckan och gjort en övning varje dag utan en. Jag har även försökt att tänka mer på vad jag gör och hur jag gör det!
 
Tomas fick ordning på plogen och plogade framför stallet och till fåren så nu kan jag gå lite lättare!
 
 
Så här ser det ut på kvällen när vi går ut sista rundan! Öppna fort så vi får gå in och sova!
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

05 Feb 2018 10:50

Har ni ingen snösläde? Alltså sån stor sak man skjuter bort snön framför sej, med? Vi brukar dra hö efter oss på den, det glider lätt och är inte alls tungt.
Men så typiskt att allt ska gå sönder när de dessutom är så kallt att pilla med det.

Följer inte Birkir med Jim? Brigade var ju också ofta så om vi inte hade sällskap...ett steg i dag och ett i morgon, men när Bizzy, förra hunden, sprang före hade han också tempo, sprang Bizzy in i skogen för att nosa på något, ville han helst stå och vänta till hon var klar...haha.

De spelar Reniada på radion just nu...låten växer!

Det var verkligen skillnad när jag luftade vinet!

På Jovans fb och instagram hittar man mest tok, han är inte som andra...många tror nog att han inte KAN vara seriös....men det kan han förstås.

Kommentera

Publiceras ej