Gick upp  samtidigt som Tomas. Han hjälpte mig att fodra och jag gick med hundarna. Eftersom jag gick upp så tidigt så blev det mycket gjort inne. Det var -11 grader imorse och blåste, så det blev inga längre promenader med hundarna!
 
Efter frukost så klippte jag klor och  borstade pälsar på hundarna. Tvättade några maskiner och vek tvätt.
 
Städade av toaletten, vilket var behövligt och eftersatt!
 
Sen vilade jag förstås. Tittade på Malou och drack kaffe. 
 
Vid lunch gick vi ut en sväng! Det blåste så himla kallt och hundarna fick förstås tasskramp. Vi fodrade bara så gick vi in igen.
 
På eftermiddagen sov jag en stund och tittade lite på tv imellanåt.
 
Det blir tråkigt för hundarna, men jag har försökt att träna dem lite och så gömde vi lite godis att leta efter.
 
Idag kom fakturan på när jag var hos veterinären med Bruno. 2700!! Herregud, man undrar vad de tar betalt för.
 
Efter kvällsfodringen lagade vi kyckling från matkassen.
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

28 Feb 2018 07:42

Ja veterinären kan ta betalt, men jag tänker att de har mycket utrustning för att passa till många olika undersökningar/behandlingar och djur....

Dina hundar är "bortskämda" med att få utmaningar och stimulans så det är klart de tycker det är trist när de inte kan vara ute så mycket och matte dessutom är sjuk och inte orkar hitta på saker inne.

Ja, vi bär från huset, det blir kladdigt inne och tungt, det finns ett utkast på sidan för termobaren, men det har också frusit. Detta är ju en av alla anledningar till att jag inte orkar med stall-häst, så jag förstår inte vad jag gör där. Haha

Aha, jo det går att röka det mesta, Janne brukar röka kohjärta....skitgott!
Undrar om det inte var fiolen Janne menade, men han sa lägg.

Marianne

01 Mar 2018 10:30

Jag hade inte åkt själv idag, men min bekant var tvungen och det passade ju att jag åkte med honom. Han körde väldigt lugnt och säkert. ...
Vi har nog kört vatten i skottkärra på sommaren, men det är svårt att hålla balansen med ett hjul, däremot har vi en cyklelkärra, men tror den uppskottade gången är för smal för att kunna köra den där.

Kommentera

Publiceras ej