Igår började jag jobba kl 14. På fm kom Karin och Emilia och hjälpte till.
 
 
 
 
 
 
Imorse kom jag hem och hann ta lite kaffe innan veterinären skulle komma till Tindra. Det var lite roligt, för tjejen som kom var med som pryoelev  när vi köpte vår första häst-94!  Då var hon 14 år och hade egentligen inte planer på att bli veterinär. Att jag kände igen henne beror  på att hon är dotter till en bekant! De har också islandshästar.
 
Veterinären var jättenoga. Hon kollade länge och väl. Sen visade hon mig och tog lite bilder. Senan ser ut att läka bra. Jag fick ett träningsschema på mailen lite senare. Men gud vad jag var stelfrusen efter det. Troligen veterinären med!
 
Efter lunchen gick jag en promenad med hundarna  och spanade lite efter en plånbok som en granne har tappat. Men vi hittade förstås inget. Däremot mötte vi ett helt gäng rådjur. Mio var långt före när jag såg honom se något snett  framför sig. Jag ropade stanna och han satte sig med spetsande öron och tittade på "något".Rätt som det var swishade de förbi honom, 4 eller 5 , jag såg inte riktigt för jag var en bra bit bakom i en korsning. Men han satt bara kvar och tittade. Duktigt!
 
Sen lämnade jag Allie och Jim inne och tog med mig Mio för att  rida, men då hade hästarna knallat iväg till Werns lycka! Ja då fick de ju motion iallafall. Både Jim och Allie får kramp i tassarna lätt men Mio verkar aldrig frysa. Trots mindre päls än de andra. Är det för han har mer muskler?
 
Jag mockade, fodrade får och tog lite kort på katterna. Hästarna kom inte så jag gav upp och skulle just gå in och dricka te och värma mig, då såg jag dem komma strosande. Gav dem lite mat och gick in iallafall.
 
 
Isak håller nästan alltid om Alfons när de ligger och sover.
 
 
 
 
 
 
 
Ewa ringde så vi babblade en bra stund. Bland annat om den stackars hunden som försvunnit i närheten och varit borta i snart 3 veckor. Det har ju varit rejält kallt. Så sorgligt att hon håller sig undan.
 
Satte in en hel kyckling i ugnen och gjorde en avslappninsövning innan Tomas kom och vi gick ut. Nu var det -11 och det kändes i näsan. Vi snabbade på och var klara på en knapp timme. Jag trodde kycklingen skulle vara klar inne i ugnen, men den tog en bra stund till. Men vad god den blev. Med ris, brysselkål, god sås, gele och gurka.
 
Tittade på Mandelmans och så GW och sen somnade vi visst till nyheterna. Sen ska man upp och klä på sig allt och stappla ut i kylan igen. Burr!!
 
Men skönt att komma in till brasan som brunnit hela dagen. Det blir en annan värme av den känns det som.
 
 

1 kommentarer

Marianne

07 Feb 2018 06:46

Var det bog? Haha...jag tyckte det såg ut om lägg, men du vet ju vad ni tagit...gott som sjutton blev det iallafall och igår satt två jobbarkompisar och dreglade, hihi.
Så låg mina katter och kramades ofta...så söta, så sägs det att katter inte ska bo tillsammans. ..att de inte vill vara i flock.
Men vad är de för hund som försvunnit? Och hur?
Det finns väl inte så stort hopp för den nu? :,( varken hitta något att äta/dricka eller klara kylan...fy då hemskt.

Jag antar att du köpt ekologisk svensk kyckling, vi slutade köpa kyckling för några år sedan, då de är så uppumpade med marinering att de kokar i ugnen...och blir aldrig klar. Mor stekte en kyckling i ugnen på 40-45 minuter men idag tar det långt över en timme.
Vad skönt att Tindra läker ihop som hon ska och att ni får sätta igång lite föriktigt :)

Det var inte kallare inne än vanligt, men jag tror de höjt här nu...irriterande!
Gässen skränande och anslöt sej strax efter fotot, till en ännu större flock som flög i plog :) men då hade jag lagt ner mobilen och det blev inget foto.
Men jag har både sett och hört gäss här under vintern, jag tror naturen är i obalans och dessa tänkte flytta nu när det blev kallt :(

Kommentera

Publiceras ej