Imorse kom jag hem från jobbet. Jag brukar sova bra där, men inatt vet jag inte vad det var, men jag snurrade typ hela natten. Undrar om det var fullmåne?
 
Igår morse kom de och började ta ner skogen. Jösses vad träd det är. Det kommer nog ta hela veckan!
 
Karin och Emilia kom hit för jag skulle ju till jobbet.
 
 
 
 
 
 
Emilia dirigerade upp Mio på pallen!
 
På jobbet började vi med en promenad på Råssnäs.
 
   
Idag pysslade jag med datorn hela fm. Beställde fotona som jag har lagt upp i en mapp under flera dagar. Det blev till slut 184 foton. Några av dem är Mattias, min brukare.
 
Sen svarade jag på  mejl och fixade med grupperna till kurserna. Drack förstås kaffe!
 
När vi äntligen gick ut, enligt hundarna, tog vi först en promenad. Kikade lite på skogsröjningen, fast jäklar vad dimmigt det var!
 
Det var bara någon grad kallt, men jag frös, för det var så fuktigt. Jag fodrade hästarna och tackorna och packade alla hästnäten. Katten Bruno ville vara i sadelkammaren. Det fick han förstås. Han lade sig i barnvagnen. Vi har en vagn i sadelkammaren och en i stallet. I stallet brukar de två små ligga. Små förresten, de har ju växt om sin mor!
 
Jag gick in och åt lunch och var inne ett par timmar och tinade upp. 
 
När jag gick ut igen så packade jag nästan allt foder till fåren och gick en sväng igen. Nu skulle alla katter med. Hoppades att ingen bil skulle komma. Liiite jobbigt att samla ihop hela gänget!
 
När Tomas kom hem hade jag förberett att vi skulle ta bajsprov på de 5 tackorna som är/har varit lösa i magen.
Jag ringde veterinären igår och hon sa att vi måste börja där. Ja det var ju inte superlätt! Veterinären sa att det var bara att pilla ut lite från varje i varsin påse! Jo tjena! Några hade ju knappt något i tarmen! Vi fick göra det i omgångar! Det tog typ 2 timmar!
 
Tur att jag hade tagit fram färdigmat, en köttfärsgryta, bara att värma och rosta en macka till.
 
Imorgon ska jag på p-möte. Efter det fick jag besiktningstid för bilen. Sen ska jag posta bajsprovet! Och hoppas posten skickar det direkt!

1 kommentarer

Marianne

09 Jan 2018 22:34

Hoppas ni får nån klarhet i vad som är fel med tackorna.
Så stor Emilia är nu, och snart är hon storasyster...sötnosen.

Jag sov ju så himla dåligt en period och så har jag haft så ont i kropppen så det är nog därför jag sover så mycket nu.

Janne är jätteduktig men vill inte vara med i mästerkocken, jag har frågat men han är inte typen som vill synas i TV ;)



Kommentera

Publiceras ej