Igår blev det ju plötsligt -7 och idag började det att blåsa. Fy så kallt det blir.
 
Hundarna fick ha täcke på sig.
 
Efter frukost tog jag tag i det tråkiga pappersarbetet/datorarbetet. Skickade mejl och fixade grupper med vårens hundkunder.
 
Två kurser är redan fulla. En blev full typ samma dag. Och de andra kurserna är halvfulla efter bara några dagar.
 
Det är så roligt och vilken skillnad mot när jag startade. Då åkte jag runt med lappar i affärer och till och med annonserade. Nu räcker det att skriva på facebook.....:-)
 
Innan jag gick ut så gjorde jag en nyttig energiboll. Receptet följde med matkassen. Det var spenat, nötter och daddlar. Ganska goda, men jag tog lite för mycket vatten så de blev lite lösa.
 
 
 
 
Tomas sågade ner några träd i fårhagen. I veckan kommer ett företag och ska avverka i hästhagen. men hos fåren gör han själv. 
 
Till lunch blev det risgrynsgröt. Hade så mycket mjölk. Och det skötte sig själv på spisen medans vi var ute.
 
Efter lunchen blev det att packa foder och promenera med vovvarna.. Sen blev det mörkt.....Gud vad jag längtar efter ljuset!
 
 
 
 
Gick in och tog en kopp kaffe innan det var dags att fodra alla igen. Ja idag har hästarna fått 5 gånger, eller 4 än, vi ska snart ut igen. Fåren har också fått mer. Det märks att det blev kallare. Det går åt mer foder och även halm.
 
Efter kvällsfodringen lagade vi wok. medans vi lagade så åt vi några minivårrullar som vi hittade i frysen. Goda!
 
Imorgon är det vardag och jobb. Fast jag börjar inte förrän 14. Lyxigt.

1 kommentarer

Marianne

08 Jan 2018 22:26

Spenat, dadlar och nötter....jaha, konstig blandning ?! Vi hade minus 10 åå morgonen i går...vinterjackan kom fram.
Jag längtar också efter ljuset...fasen, det är ju mörkt dygnet runt nu.

Kommentera

Publiceras ej