Vi har fått nytt schema på jobbet.  Har alltid tyckt att vi har haft bra schema, men nu blev det ännu bättre! Vi har inga dag eller kvällspass längre. Jo ett på 4 veckor. Annars jobbar vi bara dygn.   Vilket gör att 2 veckor av 4 jobbar vi bara ett enda pass!
 
Så från imorse när jag gick hem så är jag ledig till måndag.
 
När jag kom hem så satte jag mig och skrev några mejl och uppdaterade hemsidan. Sen kom Karin och busen, ja Emilia! In som en virvelvind far hon! Vi stekte pannkakor och åt till kaffet ihop med fruktsallad och grädde/yogurt.
 
Sen gick vi ut. Barnet somnade och Karin och jag mockade i hagen. Sen lämnade vi den sovande Emilia till Tomas och red ut. Disa som Karin red var inte rolig idag. 
 
När vi kom tillbaka vill E rida. Och så kom Robert med familj för Hilma ville sova over. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi fick hjälp att fodra och packa allt foder, Sen gick vi in och bakade scones.
 
Hilma blev kvar för hon ska sova över. Alla andra åkte hemåt. Vi har ätit mat fodrat djur, poppat popcorn och sett en massa avsnitt av madicken!
 
Nu är jag jättetrött!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

1 kommentarer

Marianne

04 Jan 2018 11:30

Vad skönt med så mycket sammanhängande ledighet, ta tillvara på de och ta hand om dej själv helt, någon av de dagarna.

Jag ska skicka mitt schema så kanske det går att pricka in ett par gemensamma lediga dagar!?

Kommentera

Publiceras ej