Inatt sov jag så dåligt. Frös och var vaken jättemycket. Fattar inte vad som händer. Jag som sover som en stock i vanliga fall! Men jag somnade visst till när Tomas gick upp vid 6 och vaknade 7.30.
 
Ute i skogen var det full rulle på alla maskiner. Fodringen gick galant! Och efter en timme var vi inne och åt frukost. 
 
Sen körde jag igång dammsugaren en sväng och städade av toan. Karin hörde av sig att hon skulle fika hemma, så jag satte mig vid tv:n med kaffet och såg lite på uppdrag granskning. Det handlade om nedläggningen av Sollefteå BB. Det är helt sjukt vad de hade hotat politikerna och deras familjer. Ja fy vad obehagligt det var. Även om man tycker att det var fel kan man ju inte bete sig som en idiot. 
 
När Karin kom, så kom precis en väldigt lång timmerbil och lastade på timmer från skogen. Jag undrade hur den skulle kunna komma runt den skarpa kurvan ner mot striden. Men de är ju suveräna , de som kör! Man bara står och gapar!
 
Emilia kom in här och bytte blöja innan vi klädde på oss för att gå ut. Blöjan slänger hon själv. Sen är det noga att stänga skåpet ordentligt och står det några grejer fel så ser hon det och plockar iordning! 
 
Hon gillar att sova. Lägger sig så snällt men mössan åker av för hon ska pilla sig i håret! Vi gick en promenad och kikade på skogen. Det kommer att bli en fin äng där så småningom!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Karin och jag hjälptes åt att mocka i hagen. Sen tömkörde hon Disa och jag packade lite foder. Emilia vaknade men låg kvar och myste en bra stund. Sen skulle jag gå och hämta posten. Tog barnvagn och hundar och gick iväg. När jag vänder mig om och tittar efter Allie, ser jag henne dyka ner i en bajshög och smetade in hela sig! Fy farao vad irriterad jag blev. 
 
Jag gick in och blev tvungen att tvätta hela hunden i såpa. Fy vad det luktade! Jag tror såpan är bättre än schampo, iallafall för henne. Hon har fått utslag efter schampo förut ett par gånger. Men nu är hon ren.
 
Vi åt mat och Emilia åt upp nästan all min broccoli! Grönsaksbarnet! Jag gav henne en köttbulle, den ville hon inte ha!
 
 
 
 
 
Jag kan klä mig själv!!
 
 
De åkte hem efter maten och jag fick svaret från Vidilab om fårens träckprov. Började genast ringa veterinären, vars direktnummer jag hade fått. Men jag fick inte tag på henne. Efter ett tag ringde jag istället kliniken och pratade med dem. Där fanns ingen veterinär kvar. Jag hade ju hoppats kunna få receptet så vi kunde avmaskat ikväll. Till slut ringde hon upp mig, hon som jag fått numret till. Hon skulle kolla på analysen och ringa mig imorgon. Jag jobbar ju, så Tomas får väl hämta det vi nu ska ha!
 
Jag skulle ha åkt på möte ikväll men ringde och sa ifrån. Det blev för stressigt. 
 
Kvällen blev som vanligt jobb ute , matlagning och så lite tv!
 

1 kommentarer

Marianne

12 Jan 2018 09:22

Segt när man inte kan sova, egentligen ska man gå upp och göra något men det orkar man ju inte.

De som kör dessa stora fordon är grymma, vet precis var de har det och hur mycket/lite de behöver röra reglagen....en annan som knappt kan backa och parkera hästsläpet...haha.

Man kan känna vanmakt över politiska beslut, särskilt när man vet hur mycket de roffar åt sej själva, men att hota och bete sej som kriminella för det hjälper ju inte....

Maria hade visst googlat på Jureskog, visste inte vem det var, men hon fick inte fram någon syster, bara en bror...det är henne jag inte gillar, men det är TVs fel, de vinklar ju allt som de vill.
Men han som inte ens kunde koka ris haha...var han fullt frisk?
Han igår med kockrocken, han hade nog som viktigaste mål att få autograferna, han var gullig men jag minns inte honom från -14,

Ja ca 3 timmar, det är lite tråkig väg från Jönköping, sån där 1-2 väg, sen från Ulricehamn är det kringelkrokväg, om du inte åker över Borås, men det gör jag aldrig, det känns som en omväg...Men titta på kartan :)
Det ska bli så kul :)

Kommentera

Publiceras ej