Eftersom vi är vakna sent och fodrar typ mitt i natten så sover vi ju längre....
 
Imorse vaknade vi 8.20. Men det var lugnt ute, de har sina nät med både ensilage och halm att pyssla med.
 
Till frukost satt jag i fotbad också. Så skönt. Sen blev det lite innepyssel på fm innan jag skulle träffa Helen på lunchdejt! Vi har inte setts på ett bra tag, så vi hade en del att avhandla!
 
Jag har inga riktiga nyårslöften, men en sak jag har bestämt mig för är att ta och träffa lite vänner. På mitt initiativ! Jag är så dålig på det! Jag ses gärna, men frågar sällan själv! Men nu ska jag försöka bättra mig!
 
Sen ska jag bli bättre på att ta det lugnt då och då........
 
Lunchen blev på 2,5 timme. Tills de stängde tror jag! Sen handlade jag på hemvägen.
 
Just det jag skulle ju baka! Kan jag göra en deg nu. Halv två på natten? Skulle göra kalljästa vörtbullar.
 
När vi utejobbat i några timmar så satte jag mig med datorn och beställde kort. Det var dags! Två år sedan!
 
Vi fikade samtidigt och tittade förstås på en massa fina bilder.
 
Till kvällen blev det tonfiskpizza från Linas matkasse och alla tre avsnitten av Den döende detektiven. 
 
Nej nu ska jag baka!
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

06 Jan 2018 13:22

Att sätta deg halv två på natten känns inte som att ta det lugnt då och då...hmm

Det verkar så praktiskt med matkassen, att få nya ideér och slippa fundera över vad man ska äta...undrar om jag skulle våga prova en...

Det att ta initiativ till att träffa vänner har jag också bestämt för 2018, jag är så seg och tycker allt känns så besvärligt, men när det väl är dags är det ju jättetrevligt och roligt.

Men så tråkigt med lammet :( men det är ju så, alla är inte ämnade att leva.
Kan tänka att det är ungefär lika svårt att räkna alla djur när de är fler än fem...haha, men har ett får rymt? För det är väl inget rovdjur som varit och tagit det får utan att ni sett rester av det?
Tänkte på varg eller lo...jag har sett lo här för några år sen.

Ja det ska bli jättekul att ses, och roligt också om det finns biljetter till teatern...det är en eftermiddagsföreställning...

Kommentera

Publiceras ej