Ska se om jag lyckas skriva några rader!
 
Igår hade jag dygnsjobb.
 
Dagen innan satt jag i bilen mest hela dagen. Först var jag på massage hos Marie, sen åkte jag direkt till slakteriet i Finspång och hämtade skinnen och inälvor till hundarna. När jag kom dit låg allt slaktavfall i backar så jag fick plocka själv! Tur att jag hade handskar med mig, det var slabbigt!
 
Jag tog hjärtan, njure, lever och strupar. Det blev en rejäl balja! Med alla 11 skinn blev det fullt i bagaget! Jim fick sitta i framsätet på hemvägen!
 
Det blev en sen kväll. Jag packade allt foder och Tomas saltade alla skinn! Vi kom in strax innan mästerkocken började och slängde ihop lite mat!
 
 
 
 
 
 
 
 
Imorse handlade jag på hemvägen. När jag kom hem hann jag precis brygga kaffe, sen blev det strömavbrott! Karin kom så vi delade på kaffet och Emilia åt en banan.
 
 
 
 
Karin har fått foglossning och har så ont så det är inte lätt att hjälpa till längre. Men hon packade iallafall några hönät och jag mockade en massa!
 
Efter att ha strött halm hos både får och hästar så gick vi in och åt lunch. Grillad lyckling med grönsaker. Emilia åt mest broccoli! Gud vad hon stoppar i sig!
 
 
 
Keligaste och raraste Isak
 
 
 
 
Sen åkte de hem och jag gick på en promenad med hundarna och sen fortsatte utejobbet! Mockade i trädgården efter Freyja och mockade ur transporten efter att lammen åkt där. Hundarna och jag gick till skogen och hämtade granris till tackorna. Det är populärt! De hade ätit upp allt jag lade in sist.
 
 
När Tomas kom hem så åkte vi och hämtade halm. Vi har tur som har vår halmbonde, han är nog en av få som fick så fin halm. Han hade lite tur som vi och tog tidig skörd!
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

27 Jan 2018 10:35

Det är alltid full rulle hos dej, fattar inte hur du orkar men jag har ju också haft det så för några år sedan...och se hur det gick :(
Men fy så jobbigt med foglossning, sånt har jag klarat mej från men syrran kunde knappt gå när hon väntade sista barnet...

Sv: jag har alltid gillat svåra hästar och utmaningen att få ordning på de, numer känner jag mej feg...men Dixie var rolig att rida...


Kommentera

Publiceras ej