Upp och hoppa klockan 6 trots egentligen ledig dag! Jag hade missat att skriva upp att vi skulle ha P-möte. Men som tur var blev jag påmind!
 
Mötena är för det mesta väldigt trevliga. Det var länge sedan vi hade några problem i gruppen.
 
När mötet var klart åkte jag besiktningen med bilen. Jag bokade igår och blev förvånad att det fanns tid så snabbt. Men det kanske är för det har öppnat flera ställen.
 
Bilen gick igenom. Bara en lampa som behöver bytas. Gud så skönt!
 
Sen handlade jag på vägen hem. Hade en grej uppskriven, handlade 2 kassar fulla, glömde ändå kaffefilter!!
 
När jag kom hem var klockan nästan 12 så jag åt lite snabbt, en matlåda från kylen med wok. Sen ut med vovvar, fodra tackor, baggar, hästar och katter. Tjockiskatterna skriker som om de aldrig får mat!
 
Vi gick en promenad, Satan så kallt det var! Det var ju 0 grader men blåste en del.Burr!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det fanns inget foder hemkört att packa. Jag hämtade lite granris till fåren, som blev glada! Och sen gick vi in igen.
 
Jag tog en slappareftermiddag. Eller ett par timmar iallafall. Tittade på det första avsnittet av Fröken Frimans krig som jag missat. Och sen ett program som de tipsade om på jobbet imorse. En dokumentär av Tom Allard som handlar om en tjej som har Downs syndrom. Martina heter hon.  Han har följt henne sedan hon var 6 år och nu är hon snart 50 år. Den var väldigt bra.
 
När Tomas kom hem så hämtade han foder och vi packade alla påsar och nät. Sen fodrade vi och klockan var bara 19! 
 
Värmde risgrynsgröt som vi hade kvar i kylen. Lite snabbdammsugning blev det med! Imorgon kommer nog Emilia, då vill jag inte ha drivor med päls på golven. Men nu går hon ju, sa Tomas. Det var värre när hon kröp! Jo men nu kastar hon mat på golvet som blir fullt med hår! Sen stoppar hon det i mun, grinar illa och räcker ut tungan och vill att man ska plocka bort det!
 
Jag har kokat grishjärtan åt hundarna som står och svalnar. Det luktar ju inte gott direkt. Men jag tror de blir glada!

2 kommentarer

Marianne

11 Jan 2018 10:16

Hundarna tycker nog det luktar gott ;)
Vad med skog ni tar bort.
Min bil ska också besiktigas, försökte boka tid på nätet, men det krånglade.

Jo, jag såg på Mästerkocken, har redan hittat den jag kommer att älska att hata...haha, om den personen blir kvar efter gallringen.
Det funkar ganska bra med nätet på vattenautomaten, men det får vara så tills jag funderat ut något bättre.

Teatern är 15-17.10, tänkte det var bra för dej att veta ;)

Marianne

11 Jan 2018 10:17

Just ja.....fin mössa :) har du stickat den?

Kommentera

Publiceras ej