Fick mycket gjort. Vi började med att plocka ur transporten som var full med halm.
Efter frukosten klippte jag håret på Tomas medans vi gjorde melodikrysset.
 
Sen målade jag klart sängborden och sydde gardin och dukar till sovrummet.
 
 
 
 
Vi släppte också ihop hästarna. Först öppnade vi bara upp. Men det blev för rörigt. Så vi släppte in en vallack i taget istället. Men framåt eftermiddagen hade vi is i magen.  Vi  satte oss med kaffe och var beredda på att rycka in. Men det behövdes inte. Det var lugnt, så de fick gå ihop inatt med.
 
Idag  hände lite med.
 
Susanne och jag började med att åka och träna. När jag kom hem drack vi kaffe.
 
Eftersom vi fick jättestors blomkålshuvuden av grannen så har vi försökt variea den! Stuvad igår. Mos idag till lunch och pizza ikväll. Allt var jättegott!   
Flickorna kom och lämnade och passade på att hälsa på fölis!     Hon heter Gná. Uttalas gnau.
 
 
 
 
 
 
  
 
 
Efter lunchen åkte Tomas och strängade upp hö och jag gick till skogen med hundarna. Sen hann jag måla innan Karin och Stoffe kom . Vi lagade mat, Karin och jag. Stoffe hjälpte Tomas att få in höet.
 
 
 
 
 
 
 
Det har hänt något märkligt här. Vår smidesskylt som visar in på gården blev påkörd och hamnande snett för länge sedan. Det har retat mig länge, men jag har inte kunnat rubba den. Nu har någon rätat upp den och vi vet inte vem!!!
 
Stoffe skulle sälja en bil så de åkte hem när vi hade ätit. Vi gick ut en runda och sen pysslade jag med lite  det kontorsarbete.
 
Imorgon är det jobb. Så nu är det godnatt!             
 
 
 
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

1 kommentarer

marianne

23 Jul 2018 01:27

Vilken fin bild på er :)
Men värst vad du ligger i och hinner med mycket jämt, måla och sy också...sånt har jag inget tålamod med alls nuförtiden. Det ska bli spännande att se allt, jag tänkte komma och hälsa på samt hämta kött på hemvägen, om det passar er?

Jag har inte hört något om de hittat sin kisse
Tror ni kommer att gilla filmen.

Ja när man var ung och slet med lämnande av barn på morgnarna.....den tiden var jobbig och inget jag längtar tillbaka till...jag skjutsade Jovan på cykel uppför en lång backe till dagis och sen ner på stan åt andra hållet och en måndag hade någon snott cykeln så det var bara att traska iväg uppför backen med femåringen som inte satt i vagn.
Jag klarar inte alla korsorden i tidningen längre, jag måste börja lösa oftare.

Kommentera

Publiceras ej