Vad fort veckan gick. Redan lördag!
 
Igår blev det jättesent så jag dök i säng!
 
I torsdags åkte ju  Karin och jag och lämnade Freyja och Tindra till Malins hingst! Han är en blup hingst efter Prins från Knutshyttan. Viktor från Lissel heter den lille grabben. Enligt Malins rapport idag ser det ut som om Tindra redan är betäckt! De går tillsammans på fribetäckning.
Det vore ju roligt om Freyja kunde få ett föl också, hon försökte ju ta Disas......
 
Igår fredag var jag och tränade med Susanne. Tomas och Victor åkte till farmor ihop med Robert och barnen.
 
När jag åkte hem från Skänninge så köpte jag en låda jordgubbar. Tyvärr var de väldigt övermogna så jag fick kasta mer än 4 liter, till grisarna som tur är. Så blev det ju någon nytta iallafall. Frös in en del. Sen åt vi på eftermiddagen för då kom Karin och Stoffe, Robert och barnen och hjälpte till att ta in lite hö. 
 
Vi slog en gammal vall nere vid Ewas stuga. Det var inget vidare, men får duga som reservmat eller strö i vinter. Tomas ska gödsla på den om det kan bli lite regn någongång...
 
Jag skjutsade Victor till tåget i Mjölby vid 19.30 och sen storhandlade jag. Det var slut på det mesta.
 
Jag fick en badboll i affären för jag köpte bananer. Den tyckte Emilia var jätterolig och hon var en hejjare på att sparka med pappa och morfar!
 
Idag hade jag ridlektion för en flicka som hade suttit på en häst några gånger bara. Men hon var så duktig och red själv, stannade och drev  med sätet som jag visade henne så Birkir skötte sig exemplariskt.
 
 
 
 
 
  
Jag fick foton av hennes mamma! Elsa heter flickan.
 
När vi hade fikat så åkte jag till stan och handlade hund-och kattmat och hämtade tre paket.Hundarna fick en promenad också och ett litet dopp vid strandpromenaden.
 
 
 
 
Till lunch blev det sill och potatis och sen kaffe på det!
 
Sen städade jag sadelkammaren. Där inne var så svalt och skönt "bara" 20 grader!  
 
Imorgon måste jag städa lite härinne. Får börja tidigt! Innan det blir för varmt.
 
Till kvällen lagade jag kyckling. Det blev gott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Anonym

15 Jul 2018 15:42

Tråkigt med gubbarna, du går väl tillbaka och klagar?

Marianne

15 Jul 2018 15:43

Blev visst anonym i den tidigare kommentaren

Kommentera

Publiceras ej