Vaknade mitt i natten av att det smattrade på fönstren. Vi har myggfönster i 2 fönster däruppe, det var riktigt svalt och skönt.
 
Jobbade 8-14 och då var det uppehåll istan. Men sedan jag kom hem har det regnat mest hela tiden. Perfekt!!
 
Karin, Emilia och jag åt jordgubbar som jag hade köpt med mig. Sen lekte vi lite med hundarna innan de åkte hem.
 
 
 
  
Jag gick ut till stallet och gjorde iordning Tindra för en skrittur. Mio och Allie fick följa med. Tindra var riktigt pigg och ville helst springa! Vi mötte en tjej med en hund, hon bor i byn. Undrar varför man inte hälsar när man möter någon. Jag hade gått åt sidan med mina hundar och vinkade men hon gick bara.....
 
När vi kom tillbaka tvättade jag benet med kallvatten och sen fick hon kylbalsam på det. Jag tycker nog att det känns lite bättre.
 
 
 
Fixade i växthuset när stallet var klart. Vattnade och lade på jord och satte några jordgubbsrevor.
 
När vi kom in så satte jag på potatis som jag skrapat tidigare. Kokade ägg. Sen var maten klar! Sill och gräddfil till det!

2 kommentarer

Marianne

12 Jun 2018 09:52

Varför man inte hälsar? Antingen var hon koncentrerad på sin hund, sur på dej som har hundarna lösa, eller bara inne i sina egna tankar.

Kom på att jag ju har såna kylsaker till hästen, som man lägger i frysen innan man sätter runt benen, har två tror jag.

Jag ska titta närmare på tiderna i schemat, det bör väl finnas något tillfälle där jag är ledig antingen em före en ledig dag eller fm dagen efter.
Vilka datum är ni på Island?

Marianne

12 Jun 2018 09:55

Jag vet inte vad du vill träna, men du kan väl inte gå på band eller så heller då?
Jag tycker du kånkar och bär och fixar med tunga saker mest hela tiden.
Jag har hantlar och skivstång hemma, men tänker hela tiden att jag ska börja på gymmet....

Kommentera

Publiceras ej