Inget vettigt på tv:n. Men det gör inget. Roar mig här istället.
 
Igår var det jobbdag. Tomas åkte till Norge och jobbade men Karin var här på fm och jag tog med mig Mattias hit på em. Vi var kvar här så jag kunde fodra vid 17.30, sen åkte jag och lämnade hundarna hos Karin.
 
Grannen Emma tog nattfodring och morgonfodring. 
 
Imorse när jag slutade så åkte jag till Karin och hämtade hundarna igen. Hjälpte till med barnen en stund så hon kunde frysa in sina jordgubbar som hon köpt. Sen drack vi kaffe.
 
Emilia, Stella och jag var ute och lekte lite medans Karin gjorde klart inne.
 
 
 
 
 
 
När jag kom hem fodrade jag grisar, Mockade hos hästarna, fyllde på vatten och släppte dem på bete.
 
Vattnade i växthuset, åt lunch och sen städade jag bilen, vilket borde varit gjort för länge sedan! Jäklar vad ren den blev!
 
Efter kaffet så tog Tindra och jag en ridtur. Mio och Allie fick följa med. Tindra var märkbart störd på insekterna och ville tölta! Det får hon inte! Tölt är det sista vi ska göra, eftersom det blir för mycket  vikt  på bakbenen då.Men jag lade in några korta travpass idag. Och det gick bra. Benet var inte mer påverkat.
 
När vi kom hem så hade Tomas kommit. Vi mockade igen, smörjde hästarna med tjärsalva och fodrade. 
 
 
 
 
 
 
 
  
Sen gick vi in och lagade mat. Lammköttet hade inte tinat så det blev sill och potatis istället!
 
Imorgon är det jobb igen, fast först valpkurs.
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

16 Jun 2018 21:26

Usch vad du sliter, har jag verkligen hållit på så där också? Känns avlägset!
Jaha, då lärde jag mej något nytt, är tälten den tyngsta gångarten för hästen? Hur är det med pass?
Och detta med skoningslöst, hade aldrig en tanke på att de verkas och skos olika men det borde jag vetat med tanke på att jag har "dömt ut" en hovis som verkade fel i mitt tycke, Magnus blev helt förstörd under en lång period.
Fint att ni får börja trava lite också, det är ju lång konvalescens och igångsättning med dessa senskador.

När det gäller Faxen, jag tror du förstår hur jag känner?
Här regnade det bortåt 70 mm på ett par timmar sen småregnade det ungefär ett dygn, det som kom räcker förstås inte på långa vägar, men visst syns det skillnad på gräset.

Marianne

16 Jun 2018 21:31

Just ja, bilen, jag lämnade ju min på rekond, han tog knappt 800 ovh den var dom ny efteråt, verkligen värd pengarna. Jag klarar ju inte att krypa runt och dammsuga samt putsa inne i bilen, och de vaxade den så bra att det i princip räcker att spola med högtryckstvätten för att få den ren nu.
Så om jag har faktiskt bestämt att lämna in den höst och vår

Kommentera

Publiceras ej