På fm åkte Susanne och jag och tränade. Tur vi är två! Jag hade huvudvärk och hon var helt slut efter helgen, då varit iväg och kom hem sent igårkväll.Vi sa just att det är lätt att ställa in om man är ensam!
 
Idag flöt det på ganska bra på gymmet. Jag har börjat få koll på hur maskinerna funkar. Sen får man hjälp när man behöver.
 
Vi var duktiga och stretchade efter också!
 
När jag kom hem åt jag lunch och drack kaffe. Hann inte ta kaffe innan!
 
Sen ut och mocka, fixa i stallet. Cykeltur med Tindra och Jim. Jim var överlycklig över att få följa med. Tindra for omkring i grimskaftet, bockade och höll på. Men hon är rolig, för huvudet har hon vid mig, försöker inte dra iväg eller så! Men busar. Idag travade vi en del. Hon vill gärna springa fort!
 
När vi kom hem sköljer jag med kallvatten på benet och sen kylbalsam (tror jag det heter) som Eva köpte. Idag var jag klumpig när jag hade smörjt henne och spolat av händerna. Stoppade fingrarna i mun efter ett hårstrå och blev kall på tungan! Ha ha!
 
Lät hundarna leta godis i trädgården så de fick någon aktivitet!  Då satt jag i växthuset. Idag var det skönt där.
 
Hoppade in i duschen och gjorde mig klar för att åka på privatlektion. Fick punktering! Fasen vad retligt!
Fick boka av igen.
 
Tomas kom och hjälpte mig att byta hjul. När vi kom hem fick vi vänta på Linas matkasse innan vi kunde åka och hämta vår extrabil som var hos Robert! Då hann jag rensa ogräs en stund! Ett par hinkar faktiskt!
Kom hem kl 21 så då blev det bara en tallrik yogurt. Matkassen får vi spara.
 
Nu är jag skittrött! 

1 kommentarer

Marianne

19 Jun 2018 09:10

Vad roligt att gå på gym, det vill jag också göra, får se efter sommaren, förr "bodde" jag på gymmet, men sen flyttade jag hit.

Jag fattar inte hur man vågar cykla med häst, jag vågade knappt cykla med hund!

Nu vet du att kylbalsam fungerar haha...det finns ju nån slags lera också som man smetar in, och som kyler.

Det finns nog olika sorters mygg/knott, men som tur är träffar jag ytterst sällan på de som gillar mej, även om de inte drar sej från att irritera mej med sitt surrande.
Under en period åt jag inte efter 18 och då sov jag mycket bättre, vet ju att kroppen behöver sin vila, samt att blodsockret är högre, ämnesomsättningen lägre, konstaterat är också att vikten påverkas av om man äter sent ....hittar inte orden nu....som vanligt :( men tror du förstår.
Hur som helst så mådde jag bättre under den perioden, samt att jag gick ner lite som en bonus :)

Jag åker uppåt i slutet på juli och är kvar nån vecka så jag hoppas vi får möjlighet att ses på hemvägen :)

Kommentera

Publiceras ej