Är vi på väg till Island! Det går så fort. Behöver börja planera packning. Det går ju åt lite varmare kläder, tror jag!
 
Igår var Karin med familjen här. De kom vid 15 tiden. Innan dess bakade jag fröknäcke och städade av lite. Tomas höll  på i sovrummet. Det är nästan klart nu. Det vore väldigt skönt....
 
 
 
 
 
  
Igår ville Emilia rida när hon var här. Hon är ju inte ens två år, men vet precis hur saker ska gå till.
 
 
 
 
Idag efter morgonbestyr, åkte jag till frissan. Det var välbehövligt!  Sen åkte jag direkt och tränade ihop med Susanne. Vi sågs där.
 
När vi var klara så gick jag in på Ö ch B som ligger strax bredvid för att handla två saker. Kom ut med en kundvagn full......
 
Därinne träffade jag en bekant. Hon hade varit med om en olycka för några år sedan. Det visste jag inte. Det värsta var att hon blev hjärnskadad och kommer inte kunna jobba igen. Så himla sorgligt......Hon älskade sitt jobb.
 
Jag sa att hon gärna får komma hit. Hon red här förut. Men hon vågade inte rida längre sa hon.  Får se om hon vill komma ändå. Det blir långsamt att gå hemma.
 
När jag kom hem så åt jag. Bra med rester! Släppte hästarna på bete. Sen fixade jag kaffe och åt några jordgubbar.
 
Tvättat några maskiner, grejat i stallet och sopat ur transporten. För den ska jag ha på torsdag, när Berserkur ska till tandläkaren.
 
Rensade de två landen som var kvar innan jag gick in. Bra med mycket växter, det var minimalt med ogräs, i landet iallafall. Desto mer på gruset. Det var så kvavt ute. Kändes som regn i luften, men det blev inget.
 
 
 
Det blev rester till kvällsmat också. Rökt fisk från igår!

2 kommentarer

Marianne

27 Jun 2018 05:59

Ja, hemskt vad fort tiden går!
Mysigt med Island, är det fjärde gången ni åker dit nu?
Fy vad trist med din väninna, det måste kännas deprimerande att inte kunna/våga längre, men ändå...det kunde ju slutat värre. Jag kan förstå lite hur det är, men jag kan ju åtminstone rida, även om jag inte orkar egen häst längre.

Aloen blommade nr jag köpte den, men trodde aldrig att jag skulle få den till det, jättekul ju!
Cykeln fick jag av psykopaten, har inte cyklat på den på evigheter så var lite nervös att jag skulle glömma ram och att det inte finns fotbroms, men det gick bra, nu har jag bytt så den är hemma och den andra är på Osdal. Bra med en på varje ställe, än så länge, men blev så besviken på J i helgen så kommer inte besöka honom på ett tag.

Marianne

28 Jun 2018 10:45

Man undrar ju hur folk klarade sej förr, då affären stängde 12 på lördagen och öppnade först på måndag morgon. Folk är kassa på att planera, tro det eller ej, men vissa kan komma in flera gånger varje pass jag jobbar.....jag har ju svårt att förstå hur man kan slösa med sin tid så ;)

Kommentera

Publiceras ej