Regnet var inte långvarit. Imorse var det sol igen.
 
På fm tvättade jag vinterkläder. Tänkte städa hallen. Men så långt kom jag inte. Det kom lite imellan. Klippte klor på hundarna och sen skrev jag ut papper till kvällens kurs.
 
Kl 11 hoppade jag in i duschen. Skulle träffa Ewa och äta i Skänninge. 
 
När vi hade ätit så åkte vi hem till henne och tränade en stund. Jim var duktig och jag insåg flera grejer om hundträning. De flesta hakar upp sig på det som inte funkar, medans jag ser det som funkar och gläds åt det. Det är nog det mina kunder gillar. Det finns alltid något att berömma.
 
När jag senare hade kurs, ikväll, så upptäckte jag också att mina deltagare har blivit väldigt mycket bättre på bara ett par veckor. Men jag försöker verkligen se dem, ge dem självförtroende och det ger resultat!  
 
Det finns inget som kan få folk att bli så bra som lite uppmuntran. 
 
Efter kursen tog vi en cykeltur med hundar och jag hade Tindra. Fy vad flugorna var jobbiga! 
 
Kom in vid 21 så det blev jordgubbar till kvällsmat!
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

13 Jun 2018 15:58

Du gör ju också en massa roliga saker, lunchar på stan och hälsar på hos vänner.

Det är väl ingen skillnad på väder, hundarna drar väl in ändå, men olika "skräp" hos mej känns det nästan onödigt att släpa fram dammsugaren nu.
Din granne är nog blind och döv, hihi

Marianne

16 Jun 2018 21:34

Tror knoppen skulle må bra av en egen pålle, men allt runt omkring skulle nog inte gå, jag är för trasig i kroppen :(
Antingen rida, eller sköta stall, inte både och :(

Kommentera

Publiceras ej