Efter fodring, frukost och lite plock så åkte jag på massage hos Marie. Hon tyckte att jag kändes mycket bättre och det gör jag också. Jag tror också att det kommer bli ännu bättre när jag har kommit igång med träningen lite mer.
 
Jag handlade efteråt på två affärer. Först ica och sen på östenssons för de hade billig varmrökt lax.  
 
Jag kom hem runt 14 någon gång. Skyndade ut för att fodra. Hästarna protesterade högt! Hade själv mat att värma som tur var. 
 
När jag hade ätit så gick vi ut. Släppte hästarna på betet och packade sen alla hönäten. En kort promenad med hundarna innan vi gick in igen. Ingen rolig dag för dem idag.....
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag bytte om och åkte till stan . Mamma och jag skulle åka och handla lite till pappa som nu har flyttat till ett boende. Han behövde både kläder och lite annat.
 
Jag passade på att byta en bh som jag köpte häromdagen. Köpte fel storlek! 
 
När jag kom hem började jag med maten. Nu har vi ätit skapligt tidigt två dagar i rad.
 
Jag hade tänkt att jag skulle hinna rida efter maten. Men efter en kopp kaffe kände jag att energin inte räckte till. Det blir soffläge istället!
 
Imorgon ska Susanne och jag träna på fm. Det är midsommarafton, undrar om vi blir ensamma där!
 
På eftermiddagen ska jag följa med till pappa. Sen kanske jag rider iallafall. Jag hoppas Eva kommer också.
 
 

3 kommentarer

Marianne

21 Jun 2018 23:02

Men ska ni till gymmet på midsommarafton? Jag tror ni får ha det för er själva ;)

Tråkigt att det ska regna nu, det kunde gott ha väntat till lördag.

Jag vet inte varför Faxen snubblar, ha är blind på ett öga, men jag tror inte det påverkar, jag har ridit enögda hästar förr som gått hur bra du helst.
Jag tror det berodde på hovarna nu iaf, ägaren hade fixat med de, och det blev säkert ovant för honom. Jag ja tipsa om stretching, men tror inte det kommer att bli av, vår ET har gått igenom honom och han var tydligen fin i kroppen om jag minns rätt.
Den karamelliserade fläskytterfilen fanns på köket.se och var jättelätt att göra, men jag borde haft gjutjärnspanna som blir riktigt het, det ska jag ha nästa gång, och jag ska köpa köttet på gårdsbutiken så det är bättre kvalité

marianne

21 Jun 2018 23:20

Det går åt minst en liter jordgubbar/dag gör mej, oftast två...bäst att passa på när de finns. Lite häftigt att se kostade 45 kr/kg i tisdags och 99 idag!!! Men det är ju delvis efterfrågan som styr.
Jag kan inte så mycket om fågelsång, men jag på märke till och hörde taltrasten första gången nu senast på Öland och blev lite kär, den är både vacker och sjunger roligt..härmar liksom sej själv hihi
Du kan googla på den och lyssna, den är ganska lätt att känna igen bland andra fåglar....tror jag

Marianne

22 Jun 2018 08:42

Glömde ju,
Karln med fru och barn ville träffas och "dricka kaffe"
Den andra har jag träffat två ggr men insåg att han hade sambo, han fortsatte ringa och messa och jag skickade kopior på mess till hans sambo..så nu går han runt och berättar att jag inte är riktig i huvudet, att jag hämnas för att HAN inte ville ha MEJ.
Häromkvällen ringde han, efter flera månader, vet inte Vad han ville, jag svarade 5:e gången och skällde ut honom..han var förstås onykter.
Det händer saker här i skogen . Haha

Kommentera

Publiceras ej