Igår morse vaknade jag först och gick ut för att fodra. Det gick bra, kände mig ganska pigg.
 
När jag kom in åt vi frukost. Sen gjorde jag musli och bakade scones till kaffet. Ernst musliscones, mycket enklare än vanliga!
Fast jag använder dinkelsikt istället för enkorn och vetemjöl.
 

Du behöver

 

  • 1,5 dl müsli med frukt + extra att toppa med
  • 1 dl vetemjöl
  • 1 dl enkornsmjöl
  • 1 nypa salt
  • 1 msk bakpulver
  • 1 msk honung
  • 50 g olivolja
  • 1 dl yoghurt                        
 
 

 

 
 
 
På eftermiddagen försökte jag hjälpa till ute, men jag blev så trött och frusen. När vi kom in på kvällen gjorde vi potatisgratäng. Tidigare på dagen hade jag gjort tjälknul på lammstek.
 
Vi hann bara äta så somnade jag i soffan. Usch vad trött jag var! Efter sista kvällsrundan raglade jag upp och somnade bums! Men vaknade och var supertäppt i näsan, så jag fick gå upp.
 
Imorse mådde jag sämre igen. Vaknade 7 och hasade ut och runt med foder. Dök ner i soffan igen när jag kom in! Sen åt vi frukost och tittade på vasaloppet hela fm. Jag halvsov ibland!
 
 
 
 
 
 
Vid lunch gick vi ut några timmar. När vi kom in lagade vi en god soppa på grönsaker. Sen skulle jag iväg till mindfullnesskursen, som var sista tillfället. Vi skulle vara där lite tidigare idag, Katarina och jag. Så vi fick lite info om vad de gjorde sist när vi var borta.
 
Det var jättetrevligt. Så trevliga människor och så mycket vi har lärt oss.
 
När vi åkte hem så svängde jag förbi affären och köpte ingefära och citron. Så nu har jag gjort en sats!
 
 
Nu är det hög tid att sova!
 
 

1 kommentarer

Marianne

05 Mar 2018 11:11

Det är väl oftast felet man görnär ma känner sej lite piggare efter en förkylning, att man använder upp energi och sen blir sämre igen.
Det låter bra med kursen, synd det är så långt bort hihi.

Dina müsliscones ser goda ut, ska försöka komma ihåg de tills barnen kommer nån gång :)

Jag har också retat mej lite på lagtävlingar, de blir ju så fel, om någon är för envis och vill bestämma och de förlorar p.g.a det...
Jakob är ju skit duktig och ibland undrar jag om de sätter ihop lagen så att antingen lotta eller Jakob hamnar i eliminering.

Hunden är väl chihuahua tror jag....följer mej som en skugga, den blir nog ledsen i morgon när jag åker hem.

Man planerar ju att träffa sina vänner oftare, men tiden räcker ju aldrig till, särskilt om det är resväg också.

Krya på dej nu

Kommentera

Publiceras ej