Morgonfodring klockan 7
 
Synd att mormor Tindra är tjockare än dräktiga Disa!
 
Allie väckte mig kl 7 och var dålig i magen. Tomas hade sovit i soffan hela natten. Han är ju sjuk, så han sov hela dagen idag med.
 
Efter frukost hade jag valpkurs. Vi var nere i skogen och de var 5 stycken idag. Det var kallt men vi hade kaffe med oss och jag hade vinteroverallen på mig! Det var roligt och de var duktiga! Mio var med som assistent.
 
Efter kursen så åt vi lite snabblunch, omelette och lite smått och gott.
 
Sen var det dags för nosework. 5 stycken där med! Det var roligt. Jim fick vara med på den.
 
Det var bara pojkar (hundar) i gruppen och en var 12.5 år! Hugo heter han.
 
Klockan 14 ringde mamma och sa att pappa var dålig och var på akuten. Så det blev en orolig eftermidddag innan vi pratade igen. Då var det stabilt med honom. Han hade ramlat och fått åka på röntgen.
 
Hela eftermiddagen  efter kursen var det stalljobb.  Så efter maten somnade jag såklart i soffan med fötterna i fotbad!
 
Nu ut och fodra och sen sova!
 

2 kommentarer

Marianne

01 Apr 2018 17:17

Somna med fötterna i fotbad :) du är ju lite tokig..hihi
Är det Ninas Hugo? Eller är han borta? Äsch, nu minns jag ju inte :(

Det var ditt lamm jag hade gjort iordning, första gången jag lagat till stek efter recept och använt stektermometer. Det blev jättegott med färska örter i, jag skrattade åt janne, han skulle skära upp det...-hur mycket jävla kvistar har du
lagt i????
Hur tillagade du tackan?

Marianne

01 Apr 2018 17:22

Det är ju en riktig profftårta, vad roligt att vars så där duktig :)

Kommentera

Publiceras ej