Vaknade till regn. Ja ja, bara snön försvinner snart!! Fick flytta en kurs till. Det går ju inte att börja i snön.
 
 
 
 
 
Förmiddagen ägnades mest åt inneaktiviteter. Klippte klor och borstade pälsar på hundarna. Tvättade några maskiner och vek lite torr tvätt. Tittade ifatt lite på tv till förmiddagskaffet.
 
Ut efter det och packade foder och mockade. Det regnade fortfarande men vi var ute ett par timmar iallafall.
 
Katterna vill helst ligga i sadelkammaren. Astrid tvättar sina "barn". Ha ha!
 
 
När jag skulle gå till postlådan var det inte kul. Halkade och for hit och dit!
 
Efter lunchen skulle jag åka och handla lite. Gud så svårkört det var! Slirade hit och dit i modden. De borde komma och skrapa bort en del, men det är ingen som har gjort.
 
Gick ut igen när jag kom hem. Men rida var jag inte sugen på i regnet. Packade färdigt foder och fodrade får och hästar. Hästarna fick mineralkakorna och lite morötter. Eva hade med sig en säck igår.
 
Stackars hundar vilka  tråkiga dagar det blir. Längtar till våren, då vi kan vara ute mer.
 
Jag tränade ett litet pass inne iallafall när vi kom in. Lite trick och olika positioner. 
 
Innan jag började med mat gick jag upp och skickade iväg mejl till gruppen som skulle börja hundkurs på lördag. Vi flyttar fram den ett par veckor.
 
Tomas är på kick off med sitt jobb. Men jag lagade och åt Falafel  med slata mechouia ( grönsaksröra, rostad i ugn) och bulgur.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Imorgon är det jobb igen.

1 kommentarer

Marianne

14 Mar 2018 08:17

Gjorde du falafel från smet och friterade själv? Gott!
Det har regnar två dagar här också, igår kom det snö, men övergick till regn....som tur var, men hoppas det inte fryser nu, för då behöver man skridskor på fötterna haha. Det är slitigt och kladdigt på vägen hos oss med, jag höll på att hamna inne hos hästarna häromdagen...lite läskigt när bilen går sin egen väg.

Kissarna är för söta, inland önskar jag att jag hade ett gäng, men jag ska hålla mej ett tag.

Jo du, det finns många viljor i världen, jag har ju en del dåliga erfarenheter med inhyrning ar, men också många bra. Att lämna din häst på foder så nära är definitivt inte lätt, varken för mej eller Katia, men hon är tålmodig, och jag tror/hoppas att Maria är ett stöd för henne också, så som hon är till mej.
Funderade Eva på att skaffa häst? Eftersom hon frågade om hur du ser på inhyrning ar? Eller ville hon vara diskutera det?

Usch, jag är så orolig för Ava nu....tänk om hon har kronisk bronkit? Eller COPD? Då är det nog inte mycket att göra :, ( Undrar hur länge de kan leva med det? Eller hur "andvändbara" (vilket konstigt ord om en häst) de är med den sjukdomen?

Kommentera

Publiceras ej