Ja efter en värktablett och nässpray förstås. Annars får jag ont i huvudet. Av att inte kunna andas.
 
På fm bakade jag rotfruktsknäcke (mix) som blev lagom färdigt till kaffet. Sen satt jag i fotbad. Skönt.
 
Gick ut och fodrade vid lunch och sen gick hundarna och jag till skogen. Det var svinkallt ute för det blåste så mycket. Men i skogen var det bättre. Vi strosade runt och hittade lite svamp.  Var visst borta några timmar. För när jag kom hem undrade Tomas var jag hade varit, ifall jag inte orkade gå hem. Men när man hittar svamp så märker man inte att tiden går.
 
Hade redan skalat potatis så lunchen gick snabbt att fixa. varmkorv och mos.
 
Sen lade jag mig och vilade en stund. Blev så frusen och trött. Tittade lite på hästhoppning och halvsov.
 
Tomas kom in för fika. Och sen gick vi ut och gav hästarna hinkmaten och hö igen. En liten promenad med hundarna och sen gick vi in igen.
 
Lagade vegetariska burgare. Mina favoriter. En hel plåt, så nu finns det ett gäng i frysen med. Svampen som vi plockade, tog vi till.
 
 
 
 
Jag har ont i halsen. Trodde jag inbillade mig. Men det har jag faktiskt.....Det började nu ikväll. Jäkla skit!
 
Men det kanske inte blir mer med det. I fall det är så ringer jag till Vc imorgon.
 
Jobbar inte förrän onsdag som tur är.
 
 
 

3 kommentarer

marianne cargus

19 Nov 2018 00:13

Men du är inte rädd om dej, när du varit dålig så länge ska du inte gå ut flera timmar i kylan direkt när du känner dej lite bättre...suck!

Jag förstår en del Danska men kan inte prata, det är svårt, även om jag brukar öva på att uttala orden ibland.

Marianne

19 Nov 2018 00:17

Nu är det krångel på blogg.se igen :(
Om du ber att de parkerar kvittot är det väl inget att få dåligt samvete över, det tycker jag är helt ok, däremot de som inte säger något utan bara tar uop mobile och börjar knappa på den...det är de jag reagerar på, ibland brukar jag fråga vad de gör och säger att jag parkerar kvittot, så jag kan gå vidare i kön.

marianne

20 Nov 2018 10:17

Vissa har inget hyfs alls, det finns faktiskt de som tar upp mobilen och ringer till någon kompis (?) medan de står i kön, som tidsfördriv?! Sen fortsätter de koncentrera sej på samtalet, plockar upp varorna lite förstrött med en hand medan de bakom i kön står och suckar, och tro inte att de avslutar samtalet när det är dags att betala, nej....då slår de sin kod lite förstrött och inte en blick på personen i kassan.

Kommentera

Publiceras ej