Ja inte blir det mycket bloggat! Somnar ju när jag råkar sätta mig.
 
Ju mer jag läser om sköldkörtelproblem desto mer inser jag att jag har det. Usch! Och det är en hel vetenskap att lära sig om det. Sjukvården är inget vidare har jag fått veta av andra. Man måste lära sig själv om man ska må bra.
 

(Tidiga, mer ospecifika symtom)

1. Trötthet och mindre ork
2. Frusenhet
3. Koncentrationssvårigheter
4. Allmän känsla av att något är fel
5. Nedstämdhet/depression
6. Viktökning

(Senare, mer specifika symtom)

7. Uttalad trötthet
8. Hes och djup röst
9. Torr hud och torrt hår
10. Tunnare hår /håravfall
11. Förstoppning
12. Mensrubbningar
13. Infertilitet / svårt att få barn
14. Minnessvårigheter
15. Långsam eller oregelbunden hjärtrytm – så kallad bradykardi
16. Ont i leder och muskler
17. Ansiktssvullnad

Nr 13 vet jag inte (!) men övriga har jag ju faktiskt.

 

Nog om det för tillfället.

 

I helgen har jag ridit med "min" isländske elev. På lördagen red han Birkir och på söndagen Berserkur. Han fick ta Beris som är mjukare och lättare om man inte har så bra balans. Och det gick kanonbra!

Vi var också på kalas hos Kasper som fyllde för 2 veckor sedan. Men alla har ju varit sjuka.

Det var så mysigt med både fika och senare bakade vi pizza.

 
 
 
 
 
 
 
 
En somnade under bordet.....
 
En somnade med tallriken i knät....
 
 
En somnade ammandes!

 
 
Idag har jag jobbat till 14. Sen var trollungen här och busade när jag kom hem!
 
 
 
 
 
Ikväll sov jag i 2 omgångar i soffan. Men nu är klockan nästan  00.30 och jag har piggnat till igen! Tvättar och väntar på att Allies tröja ska tumla klart!

1 kommentarer

marianne cargus

29 Nov 2018 12:56

När skulle du ta nya prover? Så jobbigt när man inte vet och oroar sej, men många av symptomen kan ju vara annat, jag har väl alla utom 4 och 17, nummer 13 vet jag förstås inte heller, men då det var aktuellt var det inga problem, snarare tvärtom.
Söta barn som somnar på kalaset <3 påminner om min systerson som somnade med huvudet i tallriken en gång haha

Kommentera

Publiceras ej